خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

مرجع صدور پروانه ساختمان باید نظام مند شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۳۱۴

مرجع صدور پروانه ساختمان باید نظام مند شود و از ظرفیت نظام مهندسی و فارغ التحصیلان این بخش بیشتر استفاده گردد.

استاندار مازندران گفت: نحوه برخورد با ماده ۱۰۰ خود مشوق تخلف است و باید به این مسائل پایان داد.

به گزارش ایلنا، در این نشست استاندار مازندران طی سخنانی خواستار برخورد شدید با ساخت و ساز غیر مجاز در استان شد و گفت: همه باید تلاش کنند تا پرونده های ساخت و ساز غیر مجاز در استان به صفر برسد و برای تحقق این امر همگرایی همه نیروها و دستگاههای مرتبط ضروری است

ربیع فلاح بهره گیری از سمن ها و مشارکت مردم را برای برخورد با این پدیده زشت مهم خواند و گفت: میزان جریمه های ساخت و ساز غیر مجاز با اصل تخلف همخوانی ندارد و ماده ۱۰۰ و ۹۹ مشکل ساز شده است.

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: مرجع صدور پروانه ساختمان باید نظام مند شود و از ظرفیت نظام مهندسی و فارغ التحصیلان این بخش بیشتر استفاده گردد.

وی تصریح نمود: نحوه برخورد با ماده ۱۰۰ خود مشوق تخلف است و باید به این مسائل پایان داد.

استاندار مازندران افزود: ساخت و ساز در استان رها شده بود و باید همه تلاش کنیم تا با طرح آمایش سرزمین و اجرای دقیق طرح هادی و مکانیزه کردن فرایند صدور پروانه به شدت با ساخت و ساز غیر مجاز مقابله کنیم.

در این نشست مهندس نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی و مهندس نائیج پور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گزارشی در مورد روند فعالیتها و اقدامات صورت گرفته ارائه نمودند.

در این جلسه اعلام شد ۲۰ درصد دهیاران مازندران برای سامان دهی ساخت و ساز آموزش های لازم را در ۶ ماه گذشته دیده اند و برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی در این زمینه تداوم خواهد داشت.

مهندس نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در این نشست از تخصصی شدن اعضای کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ۹۹ با دستور استاندار مازندران خبر داد.

قابل ذکر است بر اساس تفاهم نامه میان استانداری مازندران و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، کارگروه ساماندهی ساخت و ساز در استان تشکیل شد و مقرر گردید که سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران طرحی را در زمینه مجوز صدور پروانه ساختمان و ساز وکارهای ساخت و نظارت که فعلاً توسط دهیاری ها اقدام می گردد، ارائه نماید.

هم چنین به منظور ساماندهی ساخت و سازهای مسکونی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی در استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و استان با هماهنگی استانداری سازوکاری تدوین و ارائه خواهد نمود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز