خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس:

اختصاص ده هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۳۲۴

حوزه باغبانی ایران در سطح جهان دارای رتبه خوبی هست و انواع دام زنده و سبک از کشورمان صادر می شوند و فقط وارد کننده مقدار کمی ذرت، سویا و کنجاله می باشیم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: اعتبار تخصیص یافته به سامانه آبیاری تحت فشار در کشور در مقایسه با پارسال بیش از سه برابر افزایش دارد.

به گزارش ایلنا، له نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، خلیل آقایی اظهار داشت: پارسال سه هزار میلیارد ریال برای اجرای گسترش سامانه آبیاری تحت فشار در ایران تخصیص یافته بود در حالی که با توجه به ضرورت این طرح با رایزنی های انجام شده این میزان امسال به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه در بودجه سال آینده محدودیتی در این ارتباط در هیچ استانی وجود ندارد از مدیران جهاد کشاورزی استان ها خواست هر قدر می توانند برای اجرای آبیاری تحت فشار در حوزه های خود جذب کنند.

آقایی، همچنین از تخصیص ۱۵ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون برای خرید ادوات کشاورزی پیشرفته و مکانیزه خبر داد و گفت: اختصاص اعتبار ۹ هزار میلیارد ریالی جدیدی نیز برای این منظور در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: مبنای تامین محصول های کشاورزی تا پایان دولت قبلی، واردات آن ها بود اما امروز اغلب این محصول ها صادر می شوند و حتی میوه شب عید از الان تامین شده و به خاطر آنکه بیشتر از نیاز در انبارها موجود است مقدار مازاد صادر می شود.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، یادآوری کرد: حوزه باغبانی ایران در سطح جهان دارای رتبه خوبی هست و انواع دام زنده و سبک از کشورمان صادر می شوند و فقط وارد کننده مقدار کمی ذرت، سویا و کنجاله می باشیم.

آقایی با اشاره به اینکه در ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مقدار کود فسفات و اوره کشورمان زیر ۵۰ هزار تن بود گفت: با اقدام عظیم و مدیریت صحیح اکنون مقادیر زیادی از این کودها در انبارهای سراسر ایران ذخیره شده است.

وی میانگین مصرف انواع کود و سموم در ایران را ۵۰ درصد کمتر از میانگین جهانی دانست و خاطرنشان کرد: مصرف عمده کود در کشورمان در بخش زراعت می باشد و در باغ ها محصولات به شکل ارگانیک است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با اشاره به اینکه خشکسالی، آفات نباتی، گرمازدگی و مانند آن ها همواره برای بخش کشاورزی تهدید می باشند، یادآوری کرد: در زمینه بیمه کشاورزی به شکل شایسته اقدام لازم انجام نشده بود و بیمه کشاورزی تاکنون ردیف اعتباری نداشت و امسال برای اولین بار ردیف اعتباری برای این منظور ایجاد شد.

وی تصریح کرد: مسایل و مشکل زیادی در بخش کشاورزی وجود دارد و محدودیت منابع، آب و خاک وجود دارند که انتظار می رود با مدیریت صحیح آن ها بتوانیم کشورمان را بیش از پیش در این بخش جلو ببریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز