خبرگزاری کار ایران

دبیر مجمع نمایندگان مازندران:

کارخانه ذغال شویی سوادکوه اردیبهشت ۹۴افتتاح می شود / اشتغالزایی برای بیش از ۷۰۰ نفر

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۸۶

کارخانه ذغال شویی سوادکوه در اردیبهشت ۹۴ افتتاح می شودکه ۷۰۰ نفر اشتغالزایی دارد. / کارخانه کوک سازی تا پایان ۹۵ با صرف ۸۶ میلیون یورو به بهره‌برداری می‌رسد.

علیپور نماینده مردم قائمشهر درنشست با اصحاب رسانه گفت: در رابطه با معرفی مدیران استانی نباید نمایندگان ورود کنند.

به گزارش ایلنا از ساری، وی افزود: ثبات مدیریتی باید بصورت یک اصل قرار بگیرد و این ثبات، شعار دولت تدبیر و امید است.

علیپور تصریح کرد: درد مجمع نمایندگان تغییر استاندار نیست ولی بحثو مجادله کاری داریم و این مخالفت به معنای تغییر نیست.

وی با بیان اینکه حضور استاندار در مشکل برف غرب استان قابل تقدیر است گفت: همانگونه که از وی تقدیر می شود انتقاد هم باید از عملکردهای ضعیف آن هم انتقاد کرد.

علیپور گفت: تاکید و اراده ای بر این نیست که استاندار تغییر کند، و باید با تعامل و همفکری بتوانیم ظرفیت ها را در جهت توسعه مازندران سوق دهیم.

دبیرمجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه ارتباط مجمع نمایندگان با اصحاب رسانه باید ادامه یابد، تصریح کرد: باید ارتباط رسانه با مجمع نمایندگان افزایش یابد.

علیپور با اشاره به اینکه بخشی از بودجه در کشور عمومی و بخشی دیگر مربوط به منابع شرکت‌های خصوصی است افزود: در کشور ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار بودجه بخش خصوصی است که این موضوع کمتر در مجلس به نقد و بررسی گذاشته می‌شود که در برنامه ششم و در بودجه سال آینده این موضوع نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده قائمشهر با بیان اینکه بودجه عمومی کشور در سال آینده ۲۶۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: طبق برنامه ۳۳ درصد از بودجه کشور وابسته به نفت و مابقی از افزایش مالیات و درآمد های غیر نفتی است.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران اظهار داشت: بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان بابت افزایش حامل‌های انرژی به یارانه اختصاص می‌یابد.

علیپور اظهار داشت: مقرر شده ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها به تولید، حمل و نقل و بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه به تسهیل ازدواج و مسکن زوج های جوان اختصاص می یابد اظهار داشت: بحثتسهیل ازدواج جوانان در تبصره ۱۳ نیز دیده شده است.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران خاطرنشان کرد: دولت در سال آینده برنامه‌ای برای افزایش مالیات ندارد ولی در برنامه کاری دولت مالیات‌های موجود قرار است احصا شود.

وی از اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار به اشتغال جوانان خبر داد و افزود: متاسفانه سازمان ورزش و جوانان بیشتر به بحثورزش می پردازد و به بحثجوانان و اشتغال آنها کمتر ورود پیدا می کند.

علیپور با بیان اینکه امیدواریم ۷۰ تا ۸۰ درصد از درآمد هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی استان برای مازندران هزینه شود اظهار داشت: ۲۲۴ میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی و ۳۱۳ میلیارد نیز ازمحل ماده ۸۰ به مازندران اختصاص می یابد.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته پیشنهاد دادیم که دودرصد از بودجه عمومی را به مناطق محروم تخصیص دهیم، گفت: امسال تخصیص چهار درصد از بودجه عمومی را پیشنهاد دادیم که توسعه متوازن استان ها هدف ماده ۱۸۰ است.

وی در ادامه داشت: کارخانه ذغال شویی سوادکوه در اردیبهشت ۹۴ افتتاح می شودکه ۷۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

دبیرمجمع نمایندگان مازندران گفت: کارخانه کوک سازی تا پایان ۹۵ با صرف ۸۶ میلیون یورو به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از دو هزار نفر در سه شیفت کاری مشغول به فعالیت می‌شوند

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون در حوزه خرید تضمینی محصولات کشاورزی خوب ظاهر شدیم، افزود: اما هنوز متناسب با نیاز استان، خوب عمل نکردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز