خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور:

کمیته ملی طبیعت گردی از ارکان مصوب دولت است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۳۵۸

تصویب این آیین نامه بدین معناست که همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی در خصوص پیشبرد صنعت گردشگری و فعالیت های صنوف دستگاههای مربوط به گردشگری باید مورد حمایت قرار گیرند.

مرتضی رحمانی موحد در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ویژه نوروز ۹۴ که در اداره کل گردشگری و میراثفرهنگی مازندران برگزار شد اظهار داشت: نوروز ۹۳ اولین تجربه ستاد اجرایی خدمات سفر بود که با یک رویکرد دولت تدبیر و امید با هماهنگی و هم افزایی در قالب مصوبه دولت در چارچوب خدمات و همکاری وزارت کشور و استانداران شکل گرفت.

به گزارش ایلنا از ساری، وی افزود: خوشبختانه همت ستودنی و تلاشهای مسئولین مازندران در ارائه خدمات سفر سال گذشته از مبادی ورود و خروج گرفته تا اقامت گردشگران بسیار ستودنی است.

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورابراز داشت: مازندران توانست بستری مناسب برای ظرفیت، استعداد و همچنین خدمات مطلوب به مسافرین را فراهم کند و توانست با هم افزایی و همت و تلاش در طول روزها و سالها بصورت مششع و نمونه عرضه کند.

رحمانی موحد به اراده جمعی دستگاهها برای حفاظت و صیانت در حوزه گردشگری اشاره کرد و بیان داشت: آیین نامه ارتقاء گردشگری که به عنوان نماد وفاق و تصمیم اراده جمعی برای حفاظت و صیانت از تلاش های فعالین حوزه گردشگری بوده در جلسه شورای امنیت کشور به تصویب رسیده است.

وی افزود: تصویب این آیین نامه بدین معناست که همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی در خصوص پیشبرد صنعت گردشگری و فعالیت های صنوف دستگاههای مربوط به گردشگری باید مورد حمایت قرار گیرند.

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشوربا اشاره به اینکه مدیریت شهری یک تجربه بشری است و تجارب کشورهای مختلف در این زمینه متفاوت است گفت: مدیریت و ارائه خدمات سفر برای تغییر و تحول نیازمند بررسی دقیق است.

وی در ادامه افزود: تکیه به روشهای سنتی و مدیریتی که بر اساس آموزه ها و تجربه ها انتقال یافته، نیازمند تغییر و تحول است.
رحمانی موحد اظهار داشت: پایگاه نیازهای مردمی در مدیریت شهری روز به روز در حال تغییراست بنابراین باید به خوبی از منابع موجود بهره برداری کنیم.

وی به مواهب الهی موجود در مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران علاوه بر مواهب طبیعی و خدادای دارای ۳۸۰ کیلومتر مرز آبی است که به عنوان دارایی ثابت و تجربه شده است لذا حیف است این دارایی محصور و گرفتار یک وضعیت نامشخص شود بنابراین مدیریت کلان کشور باید با یک اراده قوی آنرا در چارچوب سیاست های خودش بگنجاند.

رحمانی موحد افزود: این وضعیت می تواند کمک بزرگی برای استان باشد و از بخش خصوصی برای مدیریت بهتر از منابع استفاده شود.

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشوربااظهار داشت: کمیته ملی طبیعت گردی از ارکان مصوب دولت است که دستورالعمل در حال نهایی شدن است و حضور سرمایه گذار در این بخش می تواند بسیاری از مشکلات در استان حل شود.

وی در ادامه ابراز داشت: باتوجه به خیل عظیم گردشگران در تمامی فصول به مازندران باید نگاه دقیق تری به این استان شود و به سمتی پیش رویم استان هایی که گردشگر پذیر هستند استان همسایه به عنوان استان معین انتخاب شوند.

رحمانی موحد بیان داشت: استان های همجواری که دارای مناطق دیدنی هستند باید در زمانی که استان های گردشگر پذیر با جمعیت میلیونی مسافر روبه رو است با ایجاد تورهای تلفیقی و دیدن از مناطق استان های حاشیه در بحثمسافر آنها را کمک و همراهی کنند.

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه مازندران می تواند تقویم گردشگری را با توجه به مناسبت های ملی کشور و مناسبت ها و آیین و رسوم منطقه خود ایجاد کند گفت: با توجه به اینکه گردشگران به مازندران تنها در یک مقطع زمانی و ایام نوروز مراجعه نکنند می توان با آیین ها و رسم و رسوماتی که در مازندران در تمام فصول سال برگزار می شود به عنوان یک رویداد نگاه شود و مسافران بدانند که ۱۲ ماهه در استان دارای جذابیت است و سفر خود را تنها محدود به یک زمان خاص نکند.

وی در ادامه به مجاذبه زیبا ی کوه دماوند اشاره کرد و گفت: مازندران به عنوان میزبان یکی از نمادهای طبیعی می تواند با تشکیل کارگروهی در این خصوص بازدید از دماوند را در موضوعات دائمی ستاد مطرح کرده و این نماد را در استان اثر گذار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز