خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

صادرات بیش از ۱۰۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی استان مازندران به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۷۲۳

عراق، ترکمنستان، فدراسیون روسیه، آذربایجان و قزاقستان از کشورهای هدف صادرات محصولات کشاورزی مازندران بوده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات بیش از ۱۰۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به خارج از کشور در هشت ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدر پور طی گفتگویی با اشاره به مطلب فوق افزود: در راستای صادرات محصولات غیر نفتی به خارج از کشور، در هشت ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۰۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش بالغ بر ۱۴۶ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۳۰۳ دلار از گمرکات استان مازندران به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۲.۵۲ درصد و از لحاظ ارزشی حدود ۱۰.۳۴ درصد رشد داشته است.

وی، فرآورده های لبنی، مرکبات، سیب درختی، گل و گیاه زینتی، کیوی و سایر محصولات کشاورزی(سیب زمینی، خیار، شلیل، هندوانه و هویج) را عمده محصولات کشاورزی صادراتی استان مازندران به خارج از کشور برشمرد و افزود: عراق، ترکمنستان، فدراسیون روسیه، آذربایجان و قزاقستان از کشورهای هدف صادرات محصولات کشاورزی مازندران بوده اند.

حیدر پور، در پایان ورود صادرکنندگان سایر استان های کشور جهت خرید محصولات صادراتی و حمل به استان های خود(از جمله گل و گیاه)، پایین بودن نقدینگی صادرکنندگان، ورود رقبای جدید به کشورهای CIS(آسیای میانه)، عدم زیر ساخت های برنامه محور برای صادرات مناسب در استان، خروج محصولات صادراتی استان از سایر گمرکات کشور و… را از جمله مشکلات صادرات محصولات کشاورزی استان برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز