خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران خبرداد:

بیشترین کشته‌های تصادفات موتورسیکلت‌ها در تابستان

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۳۶۱

ضربه به سر و شکستگی‌های متعدد علت بیش از ۹۳ درصد مرگ‌های موتورسیکلت سواران است و این در حالیست که بیش از ۵۳ درصد کشته‌های موتورسیکلت سواران، زیر ۳۰ سال هستند.

عباسی گفت: ۵۳کشته‌های موتورسیکلت زیر ۳۰ سال سن دارند.

به گزارش ایلنا از ساری، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه ضربه به سر و شکستگی‌های متعدد علت بیش از ۹۳ درصد مرگ‌های موتورسیکلت سواران است و این در حالیست که بیش از ۵۳ درصد کشته‌های موتورسیکلت سواران، زیر ۳۰ سال هستند.

دکتر علی عباسی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از تلفات حوادثرانندگی در هر سال، مربوط به موتورسیکلت سواران است به نحوی که مطابق آمارهای موجود در هشت ماهه سالجاری ۱۲۹نفر موتورسیکلت سوار در حوادثرانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم ۲۴درصد از کل قربانیان حوادثرانندگی را در برمی‌گیرد.

عمده‌ترین علت مرگ موتورسیکلت سواران، ضربه به سر

براساس این گزارش، بیشترین علت مرگ موتورسواران، ضربه به سر با ۵۶ درصد و پس از آن شکستگی‌های متعدد با ۳۷ درصد گزارش شده است.

از سویی درصدی از موتورسواران در همان محل وقوع حادثه درگذشته‌اند که تمامی این موارد لزوم استفاده از لوازم ایمنی مانند کلاه ایمنی، لباس مناسب و در کنار آن احتیاط بیشتر در رانندگی و حفظ سرعت مطمئنه را بیش از پیش روشن می‌کند.

۵۳ درصد کشته‌ها زیر ۳۰ سال

همچنین در این گزارش آمده است که از نظر سنی نیز افراد ۱۰ تا ۳۰ سال با ۵۳ درصد موارد بیشترین کشته‌های تصادفات موتورسیکلت را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این گزارش در این مدت، ۹۶ درصد کشته‌های تصادفات موتورسیکلت سواران مرد و۴درصد آنان زن بوده‌اند، این در حالی است که ۷۹درصد این افراد راکب موتور و ۲۱درصد افراد ترک موتورسیکلت گزارش شده‌است.

بیشترین تصادفات منجر به مرگ موتورسواران در فصل تابستان و در ماه‌های شهریور با ۱۷ مورد، مرداد با ۲۴ مورد و تیرماه با ۱۶ نفر و کمترین آن مربوط به فصل زمستان بوده‌است.

وضعیت شغلی و تحصیلی متوفیات تصادفات موتور سیکلت

همچنین در این گزارش در مورد میزان وضعیت شغلی و تحصیلی متوفیان آمده است که از جهت تحصیلات نیز ۲۶ درصد افراد متوفی دارای تحصیلات راهنمایی، ۱۸درصد با تحصیلات ابتدایی، ۱۶ درصد با تحصیلات دبیرستان و۱۲ درصد بی‌سواد، ۲۲درصد دیپلم، ۴درصد دانشجو و ۲ درصد لیسانس بوده‌اند.


بیش از ۷۱ درصد کشته‌های موتورسیکلت‌ها در راه‌های برون شهری

عباسی افزود؛ هرچند به موتور به عنوان وسیله‌ای نه چندان ایمن و به دیده وسیله نقلیه درون شهری نگریسته می‌شود اما جالب است بدانیم ۷۱درصد کشته‌های موتورسیکلت‌ها مربوط به راه‌های برون شهری و ۲۹درصد آن‌ها مربوط به معابر درون شهری گزارش شده است.

اما در میان شهرستان‌هایی که بیشترین کشته‌ها را داشته‌اند بابل(۲۵)، ساری(۲۰)، بهشهر(۱۳) در صدر جدول و نور(یک)، چالوس(۳) در انتهای جدول قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: در مجموع به نظر می‌رسد با توجه به ایمنی پایین این وسیله نقلیه و به تبع آن درصد بالای کشته‌های ناشی از تصادفات موتورسیکلت‌ها و تعداد قابل توجه مجروحان، مصدومان و معلولان این نوع تصادفات که طبق آمار، بیشترین آن‌ها از افراد نوجوان و جوان کشور هستند، توجه جدی دستگاه‌های تصمیم گیرنده و نظارتی به اتخاذ تصمیمات مناسب از یک سو و هموطنان استفاده کننده از این وسیله نقلیه به نکات و توصیه‌های ایمنی از سوی دیگر کاملاً ضروری به نظر می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز