خبرگزاری کار ایران

رئیس صنعت و معدن و تجارت مازندران:

فناوریهای صنایع مازندران در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۰۹۳

شناسایی تمامی فناوریهای صنایع مازندران و آمارگیری از جمله اقداماتی است که در این سازمان صورت گرفته که آنرا در و در اختیار مراکز پژوهشی قرار خواهیم داد.

رئیس صنعت و معدن و تجارت مازندران از فرآیند بسیار مهم در حوزه صنعت خبر داد و اظهار داشت: شناسایی تمامی فناوریهای صنایع مازندران و آمارگیری از جمله اقداماتی است که در این سازمان صورت گرفته که آنرا در و در اختیار مراکز پژوهشی قرار خواهیم داد.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد محمد پور در ششمین آئین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در سالن اجتماعات باشگاه برق ساری کشور ما از دوران قاجار اهداف بلندی را دنبال می کند و آنچیزی که کشور ما را ساخته ناشی از اقداماتی است که در آن زمان صورت گرفته است.

وی افزود: ما در فناوری عقب هستیم و ریشه گران بودن محصولات و رقابت پذیر نبودن بنگاهها و ضعف در مذاکرات ناشی از ضعف فناوری در کشور ماست.

رئیس صنعت و معدن و تجارت مازندران ابراز داشت: تابلوی وزرات اطلاعات را تغییر دادیو و بعضا به انحراف رفتیم انحراف ملتی که نخبگان را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات باید موجب فناوری شود گفت: فناوری یک تارک مظلوم است، ما فناوری را می خریم این ذلت موجب می شود در نهایت نتوانیم از ثروت های خودمان استفاده کنیم.

محمد پور در ادامه افزود: آی. اس. آی انحرافی است که در تولید علم رخ داده و ما را به ثروت نرسانده است.

وی اظهار داشت: فناوری فقط منحصر به فناوری هسته ای نیست هر چند این موضوع در جایگاه خودش مهم است اما باید به دیگر موضوعات در کشور نیز پرداخته شود.

رئیس صنعت و معدن و تجارت مازندران گفت: ما باید در مدیریت فناوری در سطح ملی بتوانیم در مسیر درست آن حرکت کنیم و آینده پژوهشی، هدف گذاری فناوری ائم از مشوق های مالی، قانونی، حقوق مالکیت و… باید برای توسعه کشور به کار گرفته شود.

وی افزود: در مدیریت فناوری در سطح ملی و بنگاهها مورد غفلت قرار گرفتیم وازتسهیلات شرکت های دانش بنیان نتواستیم بطور مناسب بهره مند شویم.

محمد پور با بیان اینکه مصرف کننده در رقابت با کیفیت ترین محصول را به خود اختصاص می دهد ابراز داشت: نتوانستیم در این حوزه به خوبی ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه سهم دستگاههای اجرایی برای انجام پژوهشهای کاربردی امسال سهم مناسبی نبود گفت: ردیف بودجه الزام آور در مبحثپژوهش برداشته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز