خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری:

۳۲۸ مورد طرح نظارت بر نانوایان پس از اصلاح قیمت نان صورت گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۵۱۰

بر همین اساس در شهرستان ساری از ابتدای سال تاکنون ۵۸ مورد تخلف کشف و به تعزیرات شهرستان ارجاع شده است.

فرماندار شهرستان ساری گفت: پس از اصلاح قیمت نان طرح نظارت بر نانوایان بیشتر شده و تاکنون ۳۲۸ مورد نظارت و بازرسی صورت گرفته است.
به گزارش ایلنا، جواد واحدی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ساری نان را جزو جدا نشدنی سبد غذایی مردم اعلام کرد واظهار داشت: بر همین اساس متصدیان نانوایی‌ها در قبال سلامت مردم مسئول هستند.

فرماندار مرکز استان با اشاره به اینکه پس از اصلاح قیمت نان طرح نظارت بر نانوایان بیشتر شده است، گفت: بازدید مشترک بازرسان از فرمانداری، اداره غله، مرکز بهداشت، اداره بازرگانی، اتحادیه نانواییان " در دوشیفت صبح و عصر با دقت تمام صورت می گیرد.

وی با توضیح اینکه به منظور ارتقای سطح کیفیت نان تولیدی و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت بر عملکرد همه نانوایی های سطح شهرستان از طریق گشت سیار نظارت شده، افزود: در نظارت و بازرسی هیچ چیزی پنهان نخواهد ماند و در هر روزاز ۷ تا ۱۰ نانوایی بازدید بعمل می آید.

واحدی، در ادامه با اشاره به اینکه ۳۲۸ مورد تاکنون نظارت و بازرسی صورت گرفته است، اذعان نمود: بر همین اساس در شهرستان ساری از ابتدای سال تاکنون ۵۸ مورد تخلف کشف و به تعزیرات شهرستان ارجاع شده است.

مسئول دولتی شهرستان ساری با بیان اینکه کنترل نکات و موارد بهداشتی نانوایی‌ها توسط بازرسان بهداشت محیط صورت می‌گیرد، افزود: در صورت مشاهده تخلف بهداشتی موارد لازم به متصدیان تذکر داده می‌شود و در صورتی که اقدامی از سوی متصدی محل برای رفع آن صورت نگیرد طبق مقررات با ایشان برخورد خواهد شد.

وی، از جمله تخلفات بهداشتی مشاهده شده در واحدهای نانوایی شهرستان را ملبس نبودن متصدیان به لباس کار، انقضای کارت بهداشتی و اقدام نکردن برای تمدید آن، غیر بهداشتی بودن لوازم و ابزار کار ذکر کرد و افزود: طرح ضربتی بازدید نانوایی‌های شهرستان توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت با جدیت کامل پیگیری می‌شود.

واحدی، نانوایی متخلف در عدم رعایت بهداشتی را ۲۴ مورد اعلام کرد.

فرماندار مرکز استان در ادامه تصریح نمود: افرادی به اضافه کردن جوش شیرین که تخلف بهداشتی است اقدام می نمایند و یا اینکه با اضافه کردن خمیر مایه ترش مصنوعی بدون معطلی برای خواباندن حدود دو ساعته خمیر و گرم نگه داشتن چانه، نان را بدون عمل تخمیر و غیر بهداشتی با کیفیت پایین تحویل مشتری می‌دهند.

واحدی هم چنین اعلام نمود: ۶۷ مورد در راستای جرائم بازدارنده برای کسرسهمیه آرد به اداره غله معرفی شدند.

وی افزود: هم چنین در راستای رعایت بهداشت در امور نگهداری آرد و نمک و کیفیت نان گفت: از ۶۳ مورد در راستای کیفیت نان و ۱۳ مورد آرد و ۱۷ مورد نمک و ۹ مورد رومال نمونه برداری شده است.

واحدی در پایان خاطرنشان کرد: واحدهای نانوایی‌ با دارابودن کارت سلامت و دوره عمومی بهداشت می‌توانند تأثیر بسزایی در پخت نان سالم و بهداشتی داشته باشند. البته اجباری شدن رعایت استانداردهای بهداشت فردی و محیط در این مراکز و تجهیزات مواد اولیه سبب اجرایی شدن دستورالعمل صنف نانوایی‌ها می‌شود. همچنین مردم باید موارد غیربهداشتی و هر گونه تخلف دیگر را به مسئولان مربرطه شهرستانی اطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز