خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

بیکاری مهمترین موانع در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۲۹۱

با توجه به گزارشات ارائه شده مبنی بر اینکه ۴۵ درصد از دانش آموزان در رشته های مهارتی مشغول تحصیل هستند و در حال حاضر درصد دانش آموزان هنرستانها نسبت به گذشته کاهش داشته است قابل قبول نیست.

ربیع فلاح جلودار در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش در استانداری مازندران اظهار داشت: با توجه به گزارشات ارائه شده مبنی بر اینکه ۴۵ درصد از دانش آموزان در رشته های مهارتی مشغول تحصیل هستند و در حال حاضر درصد دانش آموزان هنرستانها نسبت به گذشته کاهش داشته است قابل قبول نیست.

به گزارش ایلنا از ساری، وی برگزاری نمایشگاه های دائمی در هنرستانها را امری ضروری دانست و افزود: باید دستاوردهای دانش آموزان هنرستانها در نمایشگاههای دائمی در معرض دید عموم قرار گیرد.

استاندار مازندرا ن به برگزاری نمایشگاههای دائمی ابراز داشت: همه ما باید جهت ورود دانش آموزان به رشته های تحصیلی مهارتی در آموزشگاهها تلاش کنیم و از امکانات موجود جهت روند رو به رشد رشته های مهارتی استفاده کنیم.

فلاح افزود: دانش آموزانی که در رشته های مهارتی تحصیل می کنند به طور حتم شرایط بهتری برای اشتغال خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بیکاری مهم ترین موانع در جامعه است، اظهار داشت: همه ما باید با راهکارهای اساسی و جامع برای ایجاد زمینه در جهت مهارت آموزی دانش آموزان و اشتغال آنان تلاش کنیم و با توجه به اینکه آموزش و پرورش از نیروهای انسانی و کیفیت نیرو بیشتری نسبت به سایر دستگاهها برخورداراست، می تواند مهمترین دستگاه در این زمینه باشد.

استاندار مازندران در ادامه بیان داشت: آموزش و پرورش نیازمند یهای دانش آموزان و جامعه را به روز رسانی کند و دانش آموزان مهارتی را به متد روز آشنا کند.

استاندار ما زندران به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید در دانشگاه تحول ایجاد شود: افزود: منشأء این اتفاق باید از آموزش و پرورش باشد.

وی رشته های مهارتی و اشتغال فارغ اتحصیلان این رشته را در جامعه مهم برشمرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش با تشریح درست این رشته ها، دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی سوق دهد.

استاندار مازندران در پایان سخنانش ضمن گرامیداشت ۹ دی افزود: مردم ما نشان داند برای حفظ هویت نظام جمهوری اسلامی هر زمان نیاز به مشارکت آنان است از تمام مال و جان می گذرند و در عرصه حضور پیدا می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز