خبرگزاری کار ایران

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درآمل:

سالانه ۹۰۰ هزار تن برنج سفید در استان مازندران با ضایعات ۲۰ درصد تبدیل می شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۷۷۲

تاکنون ۱۴۵ واحد از شالیکوبی‌های استان با همکاری صاحبان صنایع و با تسهیلات ارایه شده به ارزش ۱۹۵ میلیارد ریال بازسازی و نوسازی شده‌اند که در نتیجه آن ضایعات از ۲۵ درصد در مرحله تبدیل به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه با استفاده از تسهیلات بخش کشاورزی تعداد ۴۲۰ واحد نوسازی و مدرن سازی شوند.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: واحد شالیکوبی با ظرفیت یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن تولید برنج سفید در استان در حال فعالیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آمل، حمزه علی میانکاله درکارگاه آموزشی ویژه شالیکوبی داران شهرستان آمل که به منظور آشنایی آنان با سیستم های نوین مراحل تبدیل برنج و کاهش ضایعات آن، یکدوره کارگاه آموزشی ویژه شالیکوبی داران در شهرستان آمل برگزار گردیدبا اشاره به اینکه کارخانه های شالیکوبی در استان وضعیت خوبی ندارد گفت: ۱۲۵۰ واحد شالیکوبی با ظرفیت یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن تولید برنج سفید در استان در حال فعالیت است و در حال حاضر اکثر ماشین آلات واحدهای شالیکوبی فرسوده است و این امر سبب بروز ضایعات در مرحله تبدیل برنج خواهد شد که لازم است ماشین آلات جهت کاهش ضایعات، مدرن سازی شود.

وی، کمبود تسهیلات برای اصلاح ساختاری شالیکوبی ها، کمبود صنایع تبدیلی و تکمیل برنج در راستای بهره وری و ارزش افزوده از بقایای ضایعاتی برنج، ضعف توانایی های کارگران شاغل در شالیکوبی ها را از مشکلات و دغدغه­های این صنعت دانست.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تاکنون ۱۴۵ واحد از شالیکوبی‌های استان با همکاری صاحبان صنایع و با تسهیلات ارایه شده به ارزش ۱۹۵ میلیارد ریال بازسازی و نوسازی شده‌اند که در نتیجه آن ضایعات از ۲۵ درصد در مرحله تبدیل به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه با استفاده از تسهیلات بخش کشاورزی تعداد ۴۲۰ واحد نوسازی و مدرن سازی شوند.

وی، تامین تسهیلات برای اصلاح ساختاری، تدوین دوره های آموزشی برای کارگران شاغل در این صنعت، ایجاد آزمایشگاههای کوچک در شالیکوبی ها، ایجاد مجتمع شالیکوبی و جلوگیری از ورود ماشین­آلات غیراستاندارد و ندادن مجوز برای احداثکارخانه شالیکوبی جدید را از راهکارهای جهاد کشاورزی اعلام کرد و خواستار تعامل، همکاری و هماهنگی دستگاههای ذیربط و صاحبان شالیکوبی در تحقق این راهکارها شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آمل نیز یادآورشد: در راستای ارتقاء علمی فنی و مهارتی شالیکوبی داران شهرستان آمل این کارگاه آموزشی مهارتی با هماهنگی این مدیریت و مجتمع آموزشی سازمان در محل مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز(کاپیک) و با شرکت بیش از ۷۵ نفر از شالیکوبی داران شهرستان امل، کارشناسان مرتبط برگزارشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز