خبرگزاری کار ایران

امام جمعه دابو و دشت سر مطرح کرد؛

توجه به مبانی اعتقادی و دینی ملاک ازدواج جوانان باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۵۷۶

یکی از معضلات جامعه کنونی ما عدم شناخت و آگاهی است ولی شناخت کامل حضرت خدیجه(س) که در کتاب های متعدد از ایمان، صداقت، درستی، پاکی و امین بودن این عزیز الهی است و به این رسید که خودش می آید یک طرف کارگردان قضیه می شود.

امام جمعه دابو و دشت سر گفت: متولیان امر فرهنگ باید توانسته شخصیت حضرت خدیجه(س) را در جهان مطرح کرده و اقدامات ارزشمندی در مسیر شناساندن این بانوی بزرگوار وجود داشته باشد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، در سلسله نشست های اخلاق در خانواده بخش دابودشت با گرامی داشت سالروز ازدواج پیامبر گرامی اسلام و حضرت خدیجه(س)، گفت: اهتمام و تلاش ارزنده ای باید در راستای بیان مقام ایمان و فداکاری حضرت خدیجه(س) وجود داشته باشد.

وی، تصریح کرد: متولیان امر فرهنگ باید توانسته شخصیت حضرت خدیجه(س) را در جهان مطرح کرده و اقدامات ارزشمندی در مسیر شناساندن این بانوی بزرگوار وجود داشته باشد.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که ابعاد شخصیتی ارزشمندی برای حضرت خدیجه(س) مطرح است، افزود: این بانوی بزرگوار با ایمان و بصیرت یک شخصی که سرمایه دار بوده و سرمایه دارهای بسیاری به خواستگاری ایشان می آمدند که در مقابل آنها نه گفت ولی وقتی به شخصیت پیامبر اکرم می رسد کارگردان اصلی این ازدواج خود حضرت خدیجه(س) است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که وجوه امتیازی که در این ازدواج وجود دارد درسی برای ما است، ادامه داد: کسانی که به خاطر ثروت و مال دنیوی با فردی ازدواج می کنند آن زندگی دچار مشکل می شود که باید از زندگی اهل بیت معصومین(ع) درس بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم نه تنها مالی ندارد بلکه حضرت خدیجه(س) تمام مال خودش را تقدیم به اسلام می کند که این عزت و سربلندی در رساندن این رسالت الهی بوده و یک پایه اش این بانوی بزرگوار است.

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که صداقت، درستی و پاکی از ویژگی های ارزشمند حضرت خدیجه(س) است، گفت: این بانوی گرانقدر از ایمانی ارزنده برخوردار بوده و نخستین زنی بود که به رسالت حضرت محمد(ص) ایمان آورده و شهادت می دهد.

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که یکی از مسائل مهم در ازدواج بحثشناخت و آگاهی است، بیان داشت: یکی از معضلات جامعه کنونی ما عدم شناخت و آگاهی است ولی شناخت کامل حضرت خدیجه(س) که در کتاب های متعدد از ایمان، صداقت، درستی، پاکی و امین بودن این عزیز الهی است و به این رسید که خودش می آید یک طرف کارگردان قضیه می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ما اگر می خواهیم انتخابی برای ازدواج داشته باشیم باید کسانی که مبانی اعتقادی و ارزشی بالایی دارند را انتخاب کنیم، افزود: باید در بحثازدواج تنها به مسائل مادی توجه نشده و به امر معنویت و دین محوری فرد موردنظر هم توجه شود.

وی با بیان این که در مسأله ازدواج باید به امر مشورت با دیگران توجه شود، گفت: این امر مهم و ارزنده در ازدواج پیامبر اکرم و حضرت خدیجه(س) وجود دارد که در این خصوص مشورت از بزرگان استفاده کردند.

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که باید از تجملات و ریخت و پاش ها در امر ازدواج دوری شود، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا زندگی ما در این مسیر نرود که خواسته تعالیم والای دینی داشتن زندگی ساده است.

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به وجود مهریه های سنگین که یکی از معضلات جامعه امروز است، تصریح کرد: هیچ کسی با مهریه سنگین سعادتمند نمی شود بلکه این امر سبب اختلافات و تفرقه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز