خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان نور:

کیفیت آرد با توجه به جایگاه نان در سبد غذایی مردم باید افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۰۰۴

اگر مجدّدا گندم نامرغوب تحویل گرفته شود و کارخانه نسبت به عودت و جایگزینی آن اقدام نکند، با مسئولان کارخانه و ارسال کنندگان گندم نامرغوب به شدّت برخورد می‌شود.

فرماندار شهرستان نور در پی گزارش‌هایی مبنی بر تحویل گندم نامرغوب به کارخانه آرد این شهرستان و کاهش کیفیت آرد تحویلی به نانوایی‌ها، به طور سرزده از این واحد بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، هادی خنجری، در جریان این بازدید با بیان اینکه نان و آرد همواره در باورهای دینی و اعتقادی ملّت ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و همه مردم از نان به عنوان برکت خدا یاد می‌کنند اظهار داشت: باید این برکت به درستی تولید و به دست مردم برسد.

وی افزود: کیفیت نان تولید شده در نانوایی‌ها ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با کیفت آرد تولیدی دارد و کارخانجات تولید کننده باید با توجّه به اهمیّت و جایگاه نان در سبد غذایی مردم، نسبت به افزایش کیفیت آن اقدام کنند.

فرماندار نور در این بازدید با مشاهده قسمت‌های آزمایشگاهی، اداری، خط های تولید و کنترل و همچنین بارگیری این کارخانه و فرآیند تولید، علت تحویل آرد نامرغوب را جویا شد که مسئولان کارخانه به موضوع سهمیه‌بندی توزیع گندم از مبادی ذیربط و تحویل اجباری اشاره کردند، اما این توضیح را قانع کننده ندانست و ضمن تذکر جدی دستور پیگیری داد.

نماینده عالی دولت در شهرستان نور افزود: اگر مجدّدا گندم نامرغوب تحویل گرفته شود و کارخانه نسبت به عودت و جایگزینی آن اقدام نکند، با مسئولان کارخانه و ارسال کنندگان گندم نامرغوب به شدّت برخورد می‌شود.

خنجری با بیان اینکه آرد سبوس‌دار دارای بیشترین ارزش غذایی در بین سایر انواع آن است، افزود: مردم ما باید بدانند حذف سبوس از آرد علاوه بر اینکه به میزان بسیار زیادی از ارزش غذایی آرد می‌کاهد، هزینه‌های بسیار زیادی را به دلیل ضرورت غنی‌سازی آرد تحمیل می‌کند و این در حالی است که آرد غنی شده هرگز ارزش آرد سبوس‌دار را ندارد و از این رو به شهروندان و نانوایان توصیه می‌شود تا فقط به دلیل سفیدی نان متقاضی آرد سفید نباشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز