خبرگزاری کار ایران

رییس HSE شرکت ملی گاز ایران درآمل خبرداد:

افزایش ۵۰ درصدی مرگ خاموش درسال ۹۲

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۲۰

تاکنون در بیش از هزار شهر و ۱۷هزار روستای کشور گازرسانی شده و این حجم کار، جایگاه گازی ایران را در دنیا ارتقاء بخشیده است.

رییس HSE شرکت ملی گاز ایران گفت: حمایت‌ها، همدلی و مشارکت مردمی بزرگترین پشتوانه شرکت ملی گاز ایران برای پیشبرد امور در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا یوسفی پور، رییس HSE شرکت ملی گاز ایران در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که پس از پایان مانور افت فشار گاز مازندران درمحل اداره گاز شهرستان آمل برگزارشد با اشاره به اینکه مانور یک مبحثتشریفاتی نبوده و در کشورهای بحران‌خیز دنیا به عنوان امری نرم‌افزاری برای مقابله با بحران‌ها نگریسته می‌شود گفت: آموزش مردمی و برگزاری مانورهای مختلف در کنار توسعه سیستم سخت‌افزاری و زیرساخت‌های عمرانی کشور امری مهم و کلیدی بوده و به کشور ما هم مانورها مصادیق پیش‌بینی‌های علمی و نظام‌مند را برای توسعه امور ایفا می‌کند.

وی، با تاکید بر آمادگی شرکت ملی گاز برای مقابله با وقوع بحران در شبکه سراسری توزیع گاز، گفت: مانور مقابله با افت فشار گاز در همه استان ها برگزار می گردد.

یوسفی پور، اظهار کرد: حمایت‌ها، همدلی و مشارکت مردمی بزرگترین پشتوانه شرکت ملی گاز ایران برای پیشبرد امور در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است.

رییس واحد ایمنی بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در استان مازندران درسال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ افزایش حادثه ای داشتیم ادامه داد: با توجه به افزایش ۸ درصدی جمعیت درسال ۹۲ درکل کشور افزایش حوادث۸/۲۶ درصدی را داشتیم.

وی بیان داشت: درسال ۹۲ در خصوص مرگ خاموش ۵۰ درصد و اشتعال گازی ۱۲ درصد رشد را شاهد بودیم که درحوادثخانگی استانهای قم، سمنان وخراسان شمالی درسال ۹۲ صدر تلفات ناشی از حوادثگازی کشور داشته واستا ن همدان واصفهان از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار بودند.

یوسفی پور درخصوص عوامل موثر درتولید وانتشار گاز مونواکسید کربن درسال ۹۲ یادآورشد: دودکش ۳/۷۶ درصد، عدم تهویه مناسب ۱/۱۳ درصد، استفاده از وسایل پخت وپز جهت گرم کردن محیط ۱/۱۳ درصد، سایر عوامل تولید ونشر گاز مونواکسید کربن ۵/۹ درصد و نواقص وسایل گاز سوز ۶/۱ درصد بوده است.

رییس HSE شرکت ملی گاز ایران با بیان این که در مقایسه سال های ۸۲تا ۹۲ مازندران وضعیت ثابت داشته است گفت: در سال ۹۲ کل حوادثمازندران بیشتر گزارش شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری تعداد مشترکان شبکه گاز کشور به طور بی سابقه ای افزایش یافته اما این مساله خللی در خدمت رسانی شرکت ملی گاز به مردم ایجاد نکرده است.

یوسفی‌پور اعلام کرد: روز گذشته ۶۸۷ میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف شده است که ۴۰۵ میلیون مترمکعب دربخش خانگی، ۱۰۵ میلیون مترمکعب در نیروگاهها و۷۷ میلیون مترمکعب در صنایع عمده می باشد که بدون هیچ مشکلی از این نعمت برخوردار هستند.

رییس HSE شرکت ملی گاز ایران گفت: تاکنون در بیش از هزار شهر و ۱۷هزار روستای کشور گازرسانی شده و این حجم کار، جایگاه گازی ایران را در دنیا ارتقاء بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه کارکنان شرکت ملی گاز افتخار خدمت گذاری مردم را دارند، اظهار کرد: معتقدیم که مردم پشتوانه محکمی برای این شرکت هستند و اینکه ما در طول سال و چنین روزهای برفی و سخت مانور برگزار می کنیم به دلیل پشتوانه مردم است.
یوسفی پور با ذکر اینکه همچنان نیاز به پشتوانه مردم در جهت صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی هستیم، تاکید کرد: هیچگاه بی نیاز از حمایت مردم نیستیم و مردم یار شرکت گاز هستند.

وی با اشاره به ورود موج جدید سرما از اواخر هفته جاری در کشور، بر استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی تاکید کرد و افزود: هموطنان با صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی می توانند کمک شایانی به انتقال پایدار و ایمن گاز در سراسر کشور کند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز