خبرگزاری کار ایران

رسولی در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر خبر داد؛

پرداخت حقوق به ۳۰۰ معلم بدون تدریس / کمبود معلم در مقطع آموزشی پایه بتدایی قائم شهر

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۲۴۸

با راه اندازی خانه معلم در قائم شهر، مشکل مالی اداره حل خواهد شد و علاوه بر استفاده ۸ هزار معلم قائم شهری، معلمان سراسر کشور نیز می توانند از این فضا استفاده نمایند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر گفت: در کنار برنامه های محوری، شایستگی و کارآمدی افراد مشغول در سیستم آموزش و پرورش قائم شهر برایم مهم و قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، سید محمد رسولی صبح امروز یکشنبه، در حاشیه جلسه علنی شورای این شهر، با بیان اینکه با نگاه مدیریتی، برنامه محوری و مدیریت فرایند محوری وارد آموزش و پرورش قائم شهر شدم اظهار داشت: در کنار برنامه های محوری، شایستگی و کارآمدی افراد مشغول در سیستم آموزش و پرورش قائم شهر برایم مهم و قابل توجه است.

وی افزود: تمام سعی و تلاش من و همکارانم در اداره بر این اصل استوار است که با ایجاد وفاق و هم افزایی درون سازمانی، دوری از سلیقه های سیاسی، باندی و جناحی و تعامل با همه سازمانها، نهادها و ادارات بتوانیم در پیشبرد اهداف نظام آموزشی در شهرستان گامهای موثری برداریم.

رسولی، به شعار ایحاد عدالت آموزشی در قائم شهر اشاره کرد و گفت: این شعار در حال محقق شدن است تا روزی فرا رسد که عدالت در فضای آموزشی، تجهیزات و منابع انسانی بصورت کامل اجرا گردد.

وی، با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان قائم شهر در حال تحصیل هستند اذعان داشت: از این تعداد ۵هزار دانش آموز در ۱۸ مدرسه درس می خوانند که دارای تجهیزات مناسب و اصولی است و باقی این دانش آموزان از منابع و تجهیزات مناسب بهرمند نیستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر، خاطر نشان کرد: کمبود و فرسودگی فضاهای موجود آموزشی، کمبود تجهیزات و عدم تخصیص سرانه دانش آموزی کافی، جزء چالشهای موجود در سیستم آموزشی شهرستان محسوب می شود.

رسولی، به بدهی ۲۵۰ میلیونی آموزش و پرورش قائم شهر، اشاره کرد و گفت: در ۷ ماه این مبلغ بدهی، جاری به آموزش و پرورش شهرستان تحمیل شد.

وی، با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز آموزش و پرورش کشور و بویژه استان مازندران، مربیان پیش دبستانی هستند که مبلغ دو میلیون و ۶۰۰ میلیون تومان به این مربیان بدهکار می باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر گفت: در قائم شهر، ۳۰۰ معلم وجود دارند که حقوق دریافت می کنند اما واحدی برای تدریس ندارند و این در حالی است که در پایه ابتدایی با کمبود معلم مواجه هستیم و این توازن باید برقرار شود.

رسولی، به شکل گیری کمیته تفاهم نامه آموزش و پرورش با شورای اسلامی در استان و شهرستان اشاره و تصریح کرد: استفاده حداکثری از شورای اسلامی و شورای آموزش و پرورش به منظور حمایت و کمک به سیستم آموزشی، تقویت مشارکت بین مدیران، ایجاد بسترهای مناسب جهت افزایش سطح آموزشی، هماهنگی شورای اسلامی شهر و روستا در اهدای جوایز به نخبگان و نفرات برتر آموزشی در مدارس و تجهیز و زیباسازی مدارس جزء اهداف این کمیته است.

وی با اشاره مشکل معیشتی فرهنگیان در ادامه افزود: این گله وجود دارد که چرا مهارت در معلمان امروز وجود ندارد و دلیل آن این است که مهارت در گروء معیشت معلم رقم می خورد و سه اصل معیشت، منزلت و مهارت به هم وابسته است.

مدیر آموزش و پرورش قائم شهر با بیان اینکه کلیه مراکز دولتی از پرداخت عوارض شهرداری معاف هستند اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری عوارض خود را دریافت می کند.

رسولی ادامه داد: با راه اندازی خانه معلم در قائم شهر، مشکل مالی اداره حل خواهد شد و علاوه بر استفاده ۸ هزار معلم قائم شهری، معلمان سراسر کشور نیز می توانند از این فضا استفاده نمایند و از محل درآمد این خانه معلم می توانیم کارهای اجرایی وسیع را انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز