خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بانک ملی ایران خبرداد:

برگرداندن واحد های تولیدی بدهکاربانکی به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۹۴۲

در راستای سیاست دولت مبنی بر شرکت داری نکردن بانک، واحد های تولیدی را که بانک به دلیل بدهکاری آن واحد را گرفته است، بر می گرداند.

استاندار مازندران با انتقاد از اندک بودن حمایت های مالی و اعتباری از صنعت و تولید در استان، گفت: سهم مازندران از منابع صندوق توسعه ملی مناسب نیست.

به گزارش ایلنا از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری، جلسه بررسی مسائل و راهکارهای تامین مالی حوزه تولید و سرمایه گذاری با حضور استاندار مازندران، مدیرعامل بانک ملی ایران، جمعی از نمایندگان استان در مجلس، رییس کل دادگستری استان و تعدادی از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان مازندران برگزار شد.

ربیع فلاح استاندار مازندران در این جلسه اظهار داشت: در مقطعی که در مازندران مشکلات مربوط به کارگری نساجی داشتیم با همراهی مسئولان بانک ملی حل و فصل شد و گام جدیدی در ارتباط با صنعت استان برداشته شده است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان در شرایط سخت تلاش ایثارگرانه انجام می‌دهند و همت آنان ستودنی است، افزود: همکاری مسئولان بانک ملی و نمایندگان نیز قابل تجلیل است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت استان از لحاظ همگرایی و همدلی در کل کشور مثال‌زدنی است و رویکرد شورای تامین مازندران به سمت مسائل اقتصادی سوق داده شد، تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه استان چالش اقتصادی است که مسئولان قضایی در این زمینه همکاری مناسبی دارند.

ربیع فلاح با بیان اینکه واحد تولیدی که ۸۵ درصد ساخت‌وساز را انجام می‌دهد نباید برای ۱۵ درصد سرمایه در گردش دچار مشکل شود، اضافه کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی ما نیازمند حمایت های بیشتر در حوزه منابع بانکی و مالی هستند.

هم چنین در این جلسه مدیر عامل بانک ملی ایران از تشکیل کارگروه بررسی مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی واقعی و حمایت ویژه از آنان در بانک ملی خبر داد و بیان داشت: در راستای سیاست دولت مبنی بر شرکت داری نکردن بانک، واحد های تولیدی را که بانک به دلیل بدهکاری آن واحد را گرفته است، بر می گرداند.

همتی از حل مشکلات نقل و انتقال ارز برای صادرات کنندگان خبر داد و گفت: در حال حاضر با رایزنی های صورت گرفته فعالان اقتصادی به ویژه صادر کنندگان در نقل و انتقال ریال و ارز مشکلی ندارند.

وی مشکلات و نیازهای صاحبان واحد های تولیدی و صنعتی استان مازندران را بسیار کوچک دانست و ادامه داد: بانک ملی تمامی نیاز پولی آنان را حل و فصل می کند.

مدیر عامل بانک ملی ایران با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش مشکلی وجود ندارد، اذعان داشت: با توجه به نیاز تسهیلات این واحد ها، بانک ملی قدرت این مقدار حمایت را در استان به راحتی دارد.

گفتنی ست در این جلسه مدیران شرکت صنایع بی بافت آمل، شرکت فولادین ذوب آمل، بیمارستان آمل، شرکت فراگردش گستر، شرکت پلاستیک طبرستان، شرکت آب بند، شرکت کاسپین جوجه، شرکت بهشت پارس، شرکت صنایع فولاد شمال، شرکت بهدیس تجارت، شرکت خروس خوان شمال و رییس شهرک صنعتی ساری مشکلات خود را در حوزه کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش، اتمام طرح های نیمه تمام و نیاز تسهیلات برای طرح های توسعه ای و زیر ساختی مطرح کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز