خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران؛

پارک موزه دفاع مقدس، گنجینه ارزش ها، مجاهدت ها و ایثارگری هاست

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۴۸۱

پارک موزه دفاع مقدس، گنجینه ارزش ها، مجاهدت ها و ایثارگری های دوران با شکوهی است که انتقال این میراثبه آیندگان باید به شکل اصولی و مدون صورت گیرد.

استاندار مازندران، گفت: تدوین نقش مازندران در دفاع مقدس که آیندگان با مراجعه ی به آن، ارزش ها و حماسه سازی های نسلی مومن، انقلابی و ولایت مدار را بازخوانی خواهند نمود، یک کار برجسته فرهنگی است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، ربیع فلاح جلودار، در جلسه پارک موزه دفاع مقدس استان، تدوین یک مجموعه فرهنگی در قالب آثار، اسناد و مصاحبه ها در خصوص حماسه سازی های مردم مازندران در دفاع مقدس را کاری ارزشمند توصیف کرد و یاد آور شد: برای این که بتوانیم اسناد موجود در این موضوع را به درستی جمع آوری و تدوین کنیم نیازمند تعامل، هم افزایی و کاری جهادی هستیم.

استاندار مازندران، این اثر فرهنگی را حاکی از تداوم نقش آفرینی مردم مومن مازندران در دفاع از کیان ایران اسلامی در طول تاریخ دانست و خاطر نشان ساخت: مازندران در دفاع مقدس و پشتیبانی جنگ، نقشی تعیین کننده داشت و در بازسازی برخی مناطق جنگ زده حضوری موثر داشت و امروز تبین آن حماسه سازی ها و ایثارگری ها، ادای دین به شهدا و ایثارگران است.

مقام عالی دولت در مازندران، تصریح کرد: گرچه هیچ اثر هنری و تالیفی نمی تواند، عمق و روح فداکاری های دوران دفاع مقدس را بیان کند، لیکن نباید جای آن بزرگی ها در حافظه تاریخی آیندگان و نسل های جدید خالی بماند.

وی با اشاره به هجمه سنگین فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی، اظهار داشت: میراثمعنوی دوران دفاع مقدس، سپر نفوذ ناپذیری در برابر هجوم فرهنگی بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی ایجاد نموده است و این ارزش ها باید بیشتر در فضای جامعه ترویج شود.

فلاح، افزود: پارک موزه دفاع مقدس، گنجینه ارزش ها، مجاهدت ها و ایثارگری های دوران با شکوهی است که انتقال این میراثبه آیندگان باید به شکل اصولی و مدون صورت گیرد.

استاندار مازندران، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه ششم بهمن آمل، گفت: مردم قهرمان و انقلابی آمل در آن حادثه، حماسه ای آن چنان بزرگ و ماندگار خلق نمودند که حضرت امام خمینی(ره) در فرازی از صحیفه جاودان نور به آن اشاره و از آن تجلیل کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز