خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار شهرستان نور:

آگاهی ازحقوق شهروندی ازضروریات زندگی اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۵۱۹

بی اعتنایی و تأخیر در شرکت در جلسات نشانه عدم آشنایی به حقوق شهروندی و تضییع این حقوق است.

معاون فرماندار شهرستان نور گفت: آگاهی ازحقوق شهروندی ازضروریات زندگی اجتماعی است.

به گزارش ایلنا، سعید یزدانی در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی اظهار کرد: بسیاری از شهروندان از حقوق خود اطلاعی ندارند و درصدد فراگیری آن هم بر نمی آیند. حال آنکه آگاهی از حقوق شهروندی از ضروریات زندگی اجتماعی است که هر فردی باید خود را به یادگیری آن ملزم کند.

وی، با بیان اینکه باید آگاهی مردم را نسبت به حقوق شهروندی خویش افزایش دهیم، گفت: غفلت از این امر به بروز انفعال اجتماعی و بی تفاوتی مردم نسبت به موضوعات مهم می انجامد.

معاون فرماندار نور افزود: آگاهی مردم از حقوق شهروندی خویش موجب می شود تا مشارکت فعال تری در امور اجتماعی داشته باشند که همین امر سبب کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود.

یزدانی، با اشاره به اینکه هر شهروند بر اساس تابعیت کشور متبوع خود، حق و حقوق شهروندی از جمله بهداشت و سلامت، تحصیل، تسهیل در دریافت خدمات دارد، خاطر نشان کرد: پرسشگری حق مردم و پاسخگویی حق مسئولان است و هر دو این امر از مصادیق حقوق شهروندی است.

وی، رعایت اصول مهندسی و تسهیل در تردد معلولان در ساختمان ها به ویژه ساختمان ‌های ادار‌ی را از حقوق شهروندی نام برد و افزود: عدم رعایت این امر به نوعی تضییع حقوق شهروندی قشر معلول و کم توان جامعه است.

معاون فرماندار نور در ابتدای جلسه به علّت تأخیر برخی از مدعوین برای حضور در جلسه، حضور به موقع در جلسات را رعایت حقوق شهروندی ذکر کرد و گفت: بی اعتنایی و تأخیر در شرکت در جلسات نشانه عدم آشنایی به حقوق شهروندی و تضییع این حقوق است.

یزدانی حق الله، حق الناس و حق النفس را انواع حقوق معرفی کرد و تصریح کرد: حقوقی که خداوند بر انسان تعیین کرده و حقوقی که حاکمیت در قبال مردم دارد و حقوقی که فرد نسبت به خود و جامعه دارد، مانند رعایت بهداشت فردی و جمعی همه لازم الاجرا است و از حقوق شهروندی محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز