خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز ملی هوای پاک:

کارگاه آموزشی ویژه خبرنگاران در ساری برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۰۷۱

مازندران یکی از استانهای پر چالش محیط زیست در کشور محسوب می شود که بحثشکار، صید، آلودگی زیستی ازجمله موارد و مشکلات موجود در زمینه زیست محیطی مطرح است.

ناصر مهردادی در کارگاه آموزشی آلودگی هوا ویژه خبرنگاران درسالن اجتماعات اداره کل محیط زیست مازندران ضمن تبریک ۲۹ دی روزملی هوای پاک، مسابقات نقاشی، راهپیمایی و کوه پیمایی، نشست با مربیان مدارس، نشست با سمن ها و… را از جمله برنامه های این اداره کل در هفته جاری اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از ساری، وی بازدید از معاینه فنی و بازدید از واحدهای صنعتی و پیگیری مبحثآلودگی این واحدها را از جمله برنامه های دیگر اداره کل محیط زیست برشمرد.

مهردادی با اشاره به اینکه مازندران به دلیل وجود مواهب الهی از جمله جنگل در بالادست و دریا در پایین دست در حال حاضر از آلودگی هوا برخوردار نیست اظهار داشت: واحدهای صنعتی و خودروها می توانند مشکلات زیست محیطی را برای مازندران ایجاد کنند.

مدیر کل محیط زیست مازندران با بیان اینکه در حال حاضر مازندران از وضعیت زیست محیطی نسبتا مطلوبی برخوردار است افزود: خودروها و حجم بالای ترافیک می تواند مشکلات زیست محیطی را در مازندران به وجود آورد.

مهردادی بیان داشت: مازندران یکی از استانهای پر چالش محیط زیست در کشور محسوب می شود که بحثشکار، صید، آلودگی زیستی ازجمله موارد و مشکلات موجود در زمینه زیست محیطی مطرح است.

وی با اعلام اینکه مازندران از جمله استانهایی است که بیشترین پرنده مهاجر را داراست و این موجب شکارغیر مجازو صید پرندگان شده است، ابراز داشت: برای حفظ و مصونیت پرندگان، یگان حفاظت محیط زیست اداره کل محیط زیست مازندران با همکاری نیروی انتظامی و با حدود ۲۰۰ نفر نیروی انسانی توانست مشکلات صید پرندگان را کاهش دهد.

مدیر کل محیط زیست مازندران در ادامه افزود: با تصمیمات اتخاذ شده از سوی اداره کل محیط زیست مازندران در خصوص راه اندازی ایستگاه سنجش الودگی هوا در شهرهای استان در حال حاضر ساری به عنوان پایلوت، برنامه فوق در آن نهادینه شد.

وی افزود: با ایجاد ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز مازندران و با آزمایشات صورت گرفته، نشان می دهد که هوا آلوده نیست که این مسئله موجب سلب نگرانی می شود.

مهردادی محیط زیست، اصحاب رسانه و سمن ها را سه ضلع اصلی کمک به محیط زیست دانست و ابراز داشت: با تعامل و همکاری سه گزوه یاد شده بسیاری از مشکلات زیست محیطی مرتفع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز