خبرگزاری کار ایران

به گزارش ایلنا؛

بیش از ۱۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت حماسه ششم بهمن آمل، اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۰۷۷

از سال ۸۹ تاکنون چهار کتاب مربوط به حماسه اسلامی ششم بهمن رونمایی شده است و امسال نیز در هفته بزرگداشت حماسه ششم بهمن سه کتاب دیگر نیز رونمایی می شود.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه ششم بهمن گفت: برای پاسداشت این دو رویداد مهم حمایت های لازم و شایسته ملی و استانی صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا، محمد محمدی، در نشست خبری ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ آمل که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با بیان این که دو رویداد مهم فرهنگی حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ و آغاز حکومت علویان در این شهرستان رخ داده است، گفت: برای پاسداشت این دو رویداد مهم حمایت های لازم و شایسته ملی و استانی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به این که ۱۰۹ ویژه برنامه در راستای گرامی داشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰ آمل برگزار می شود، بیان داشت: برنامه های ستاد بزرگداشت در سال ۹۳ با رشدی صد درصدی روبرو بوده است.

محمدی با بیان این که بودجه ای برای ستاد ششم بهمن اختصاص پیدا نکرده است، تصریح کرد: همه مسؤولان این شهرستان در ماندگاری حماسه اسلامی آمل تلاش های گسترده ای انجام دادند و امید داریم بتوانیم کارهای بنیادی انجام دهیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل ادامه داد: از سال ۸۹ تاکنون چهار کتاب مربوط به حماسه اسلامی ششم بهمن رونمایی شده است و امسال نیز در هفته بزرگداشت حماسه ششم بهمن سه کتاب دیگر نیز رونمایی می شود.

وی با قدردانی از شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل در ماندگاری این حماسه بزرگ گفت: پل و میدانی به نام شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن آمل ساخته و افتتاح شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن با اشاره به ساخت هشت فیلم مستند مربوط به این حماسه، بیان داشت: امسال با همکاری سیمای مرکز مازندران و شبکه های سراسری کشور سه فیلم مستند به نمایش در می آید.

محمدی از برگزاری نخستین همایش منطقه ای یاد یاران در شهرستان آمل خبرداد و افزود: این همایش با همکاری اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران و با حضور یادگاران حماسه های جنگل شمال کشور و خانواده های شهدای گرانقدر در روز پنجم بهمن ماه در سال همایش های اریکه آریایی صورت می گیرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به پیگیری هایی در خصوص ایجاد بنیاد ششم بهمن آمل، گفت: از سه سال گذشته تاکنون پیگیر راه اندازی این بنیاد هستیم که پس از موافقت در شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای تصویب نهایی به شورای انقلاب فرهنگی ارسال شده و نیاز است که مدیران عالی شهرستان که در کشور حضور دارند در این خصوص حمایت های لازم را داشته باشند.

وی با بیان این که فیلم بلند سینمایی ماهی سیاه کوچولو با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده است، بیان داشت: این فیلم مربوط به حماسه ششم بهمن بوده که به جشنواره فیلم فجر راه یافته است.

محمدی با تاکید بر اهمیت ماندگاری حماسه آمل در میان نسل جوان جامعه، تصریح کرد: بازی رایانه ای حماسه ششم بهمن با عنوان هزارسنگر کار آن با هزینه ای بالغ بر ۱۹۰ میلیون تومان آغاز شده که در هفته بزرگداشت ششم بهمن سال آینده افتتاح می شود.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن در پایان از برگزاری یادواره های شهدا، مسابقات فرهنگی ورزشی، اعزام روایان حماسه ششم بهمن به مدارس، برپایی نمایشگاه، برگزاری نشست های بصیرتی، جشنواره فرهنگی هنری هزارسنگر، نواختن زنگ ششم بهمن در مدارس، افتتاح پنج کانون فرهنگی مساجد و دیگر برنامه ها در هفته بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل خبرداد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز