خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سینمای ایران در جهان برجسته است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۰۷۸

اگر می خواهیم برابر تهاجم فرهنگی مقاومت کنیم باید خودمان حرفی برای گفتن داشته باشیم و تولیدات را در زمینه های فرهنگی و هنری تقویت کنیم تا دیگر کسی سراغ شبکه هیا اجتماعی و ماهواره ها نروند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سینما دستاوردهای ارزشمندی داشته است و امروز همه دنیا معترفند سینمای ایران برجسته و قابل عرضه است.

به گزارش ایلنا، علی جنتی شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم وارش در بابل گفت: مازندران و بابل گنجینه ای از شخصیت های نامدار علمی و فرهنگی است و عالمان گرانقدری در این منطقه اشتغال داشتند و دارند.

وی اظهار داشت: شاعران و نویسندگان بزرگی در مازندران فعالیت کرده اند و نامشان جاودانه باقی ماند و این استان، خواستگاه شهیدان، ایثارگران و رزمندگانی است که با تقدیم جانشان، برای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور به پا خواستند. وی به سابقه مطبوعاتی مازندران و کاهش آن اشاره کرد و گفت: همچنین سینمایهای زیادی در استان فعال بوده که بخشی از آن فرسوده شده و اکنون فعالیت ندارد.

جنتی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم وارش گفت: برگزاری جشنواره ها به ایجاد فضای با نشاط و شادی آفرین برای مردم ما کمک می کند و باید در سالگرد پیروی انقلاب اسلامی، فضای بانشاطی را ایجاد کنیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره فیلمهای سینمایی، موسیقی، مد و لباس و بسیاری از جشنواره های دیگر برگزار می شود که سبب شور و نشاط بین مردم و نخبگان می شود.

جنتی تصریح کرد: این جشنواره ها کمک می کند تا دستاوردهای مختلف فرهنگی و هنری را عرضه کنیم و ملت با این دستاوردها آشنا شوند و استعدادهای فراوانی که در کشور داریم، شکوفا می کنند. وی تصریح کرد: اگر همه از نیروهای جوان و با استعداد حمایت کنیم، می توانیم کاروان فرهنگ و هنر ایران را که جزو افتخارات ملت ماست، همچنان استمرار ببخشیم وپیش بریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سینما دستاوردهای ارزشمندی داشته است و امروز همه دنیا معترفند سینمای ایران برجسته و قابل عرضه است. وی افزود: در دو سه دهه گذشته، حضور سینمای ایران در جشنواره های مختلف بین المللی و جوایزی که بدست آوردند نشان دهنده آنست که استعدادهای برجسته ای در این حوزه داریم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: همه سیستم های سینماهای کشور به سیستم دیجیتال مجهز شده و سبب می شود تا همزمان با سراسر کشور، فیلمهای جدید را عرضه کنیم.

وی گفت: تلاش زیادی در حال انجام است تا همه سالنهای موجود سینما را که روبه فرسودگی می رود احیا و قابل بهره برداری کنیم.

وی با اظهار تاسف از اینکه در برخی از مراکز استانها حتی یک سالن سینما نداریم، گفت: امروز سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد تلاش دارند تا با جلب حمایت بخش خصوصی و کمک دولت سالن های جدیدی را بسازیم و در یکی و دو ساله اخیر شاهد بهره برداری از پردیس های سینمایی هستیم.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی بیان داشت: دولت تلاش دارد تا سالنهای سینما توجیه پذیر باشد و در شرایط هستیم که بسیاری از سینما داران می خواهند سالنهایشان را تغییر کاربری دهند ولی در شرایط جدید دلگرمی بیشتری برای سینما داران ایجاد شده است.

وی گفت: اختصاص دو روز به عنوان سلام سینما آغازی برای آشتی مردم با سینماست و آمارها نشان می دهد که امسال دو برابر سال قبل مردم به سینماها برای دیدن فیلم رفتند. وی ساخت مجتمع های تجاری و فرهنگی را با تسهیلات زیاد و بدون عوارض شهرداری را ضروری دانست و گفت: در حوزه تئاتر نیز با کمبودهای فراوانی روبرو هستیم که با جبران کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران صاحب تمدن، فرهنگ و هنر است گفت: باید از ابزارهای نوین حداکثر استفاده را در حوزه سینما، تئاتر، فضاهای مجازی، بازیهای رایانه ای ببریم و اگر می خواهیم برابر تهاجم فرهنگی مقاومت کنیم باید خودمان حرفی برای گفتن داشته باشیم و تولیدات را در زمینه های فرهنگی و هنری تقویت کنیم تا دیگر کسی سراغ شبکه های اجتماعی و ماهواره ها نروند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز