خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش قائم شهر:

برگزاری جشنواره های بومی، باعثرونق فرهنگ مازنی و ماندگاری آن خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۱۲۴

در زمان قدیم اوقات فراغت در کنار پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها معنی می شد و خانواده ها باید این فرهنگ را دوباره احیاء نمایند.

مدیر آموزش و پرورش قائم شهر گفت: برگزاری همایش بزرگ هویت بخشی به فرهنگ بومی مازندران(پیر بته مثال) به شناساندن فرهنگ و آیین های گذشتگان به نسل آینده کمک می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، محمد رسولی عصر امروز، در جشنواره هویت بخشی فرهنگ بومی که در اداره آموزش و پرورش قائم شهر برگزار شد با بیان اینکه برگزاری جشنواره های بومی و محلی به شناساندن فرهنگ و آیین های گذشتگان به نسل آینده کمک می کند اظهار داشت: برگزاری این همایش کار قشنگ و پسندیده ای است که از سال گذشته شروع و امسال با قوت بیشتری دنبال شد.

وی، افزود: تجربه هایی که از پیران و گذشتگان برای ما به یادگار گذاشته شده است درسی فراموش نشدنی است و آموزش و پرورش قائم شهر، تصمیم گرفت برای احیای فرهنگ گذشته، این جشنواره را برگزار نماید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و تصریح کرد: جشنواره هویت بخشی به فرهنگ مازندران با هدف یادآوری گویش و سنت های گذشتگان اجرا شد.

رسولی، ادامه داد: نفوذ و پیدایش مدرنیته نباید باعثگردد تا قدیمی ها را فراموش کنیم و باید دستاوردهای گذشتگان را به نسل جدید معرفی نماییم.

وی با بیان اینکه امروز در تقابل میان سنت و مدرنیته گرفتار شدیم اظهار داشت: این امر موجب شد نه سنت ها حفظ شود و نه به مدرنیته توجه گردد.

مدیر آموزش و پرورش قائم شهر خاطرنشان کرد: توجه به فرهنگ بومی می تواند به ما در گذر از سنت و رسیدن به مدرنیته کمک نماید و در عین حال هیچ کدام آسیب نبینند.

رسولی، با اشاره به اینکه بچه های امروز، اوقات فراغت خود را با اینترنت و بازی های رایانه ای پر می کنند افزود: در زمان قدیم اوقات فراغت در کنار پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها معنی می شد و خانواده ها باید این فرهنگ را دوباره احیاء نمایند.

وی اظهار داشت: باید آموزش را بومی کنیم و این وظیفه معلمان است که با کنکاش در کتابهای درسی مانند فن آوری و کار و مطالعات اجتماعی، درسها را با فرهنگ مازندران تطبیق داده و بومی سازی کنند.

مدیر آموزش و پرورش قائم شهر ادامه داد: برگزاری جشنواره های بومی، باعثرونق فرهنگ مازنی و ماندگاری آن خواهد شد.

رسولی، در رابطه با همایش هویت بخشی به فرهنگ بومی مازندران گفت: ۷هزار و ۸۰۰ دانش آموز در این کار مدرسه شرکت کرده و پای کار آمدند که در مرحله اول ۲۰۰ نفر و در مرحله دوم ۵۲ نفر انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری مسابقه پیربته مثال در دل این همایش برنده شدن نیست و انگیزه ای برای جنبش و حرکت نسل جدید برای یادگیری فرهنگ ناب مازندرانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز