خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در نشست خبری؛

بیش از ۷۰ طرح و پروژه جدید در مازندران در حال اجرا است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۱۸

یک‌هزار و ۳۸۵ پروژه در دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۶۴۸ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که عمده این پروژه‌ها، طرح‌های نیمه تمام، مسکن مهر، پروژه پرورش ماهیان خاویاری و… است.

استاندار مازندران گفت: بیش از ۷۰ طرح و پروژه جدید در مازندران در حال اجرا است که این نشان از بالندگی و پویایی استان دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان ساری، استاندار مازندران عصر امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن دهه فجر با بیان اینکه گفت: ۲۲ بهمن روز جشن ملی تمام ایرانیان است از ملت همیشه در صحنه مازندران خواست تا با حضور حداکثری خود، قدرت ایرانیان را به رخ جهانیان بکشند.

وی در ادامه گفت: دولت تدبیر و امید در شرایط سختی سکان اجرایی کشور را به عهده گرفت و در این مدت تلاش شده تا آرامش، شادابی و نشاط لازم در جامعه به وجود بیاید.

استاندار مازندران با بیان اینکه در حال حاضر رشد اقتصادی به سمت مثبت کشیده شده و تورم به شرایط مناسبی که پیش‌بینی شده بود رسید، تصریح کرد: با توجه به آمار بانک مرکزی تورم در مازندران کمتر از ۲۰ درصد است.

فلاح جلودار، از طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید بعنوان طرحی انقلابی نام برد و گفت: طرح تحول سلامت در مازندران بهتر از سایر استان‌های کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه در حال حاضر، باسوادی از شاخصه‌های توسعه استان به شمار می رود خاطر نشان کرد: این رقم در مازندران از ۴۰ درصد به ۸۷ درصد افزایش یافته است.

فلاح با بیان اینکه آثار و برکات سیاسی و بین‌المللی انقلاب اسلامی روشن است، گفت: جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا جایگاه ممتاز و عالی دارد و کشوری هستیم که از استقلال کامل بهرمند می باشیم.

استاندار مازندران به رشد بودجه ۹۴ اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم بودجه خزانه، عادلانه توزیع و تقسیم شود..

وی با اشاره به اینکه مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اضافه بر سقف اعتبار مورد نیاز مازندران برای راه‌های مواصلاتی استان اختصاص یافته است، اعلام کرد: در سال ۹۲ در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان برای این منظور درنظر گرفته بودند.

فلاح به پروژه های دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۳۸۵ پروژه در دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۶۴۸ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که عمده این پروژه‌ها، طرح‌های نیمه تمام، مسکن مهر، پروژه پرورش ماهیان خاویاری و… است.

وی همچنین افزود: احیای زغال سنگ ‌البرز با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در دستور کار است که در گذشته به دلیل مشکلات تحریم نمی‌توانستیم از بانک‌های جهانی استفاده کنیم با پیگیری‌های انجام شده ۱۵۰ میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی اعتبار دریافت کردیم.

استاندار مازندران اظهار داشت: بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ میلیون تومان اقدامات اجرایی است که شروع شده است، گفت: بودجه سال ۹۴ به یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

فلاح به طرح و پروژه های در حال اجرای استان اشاره کرد و تصریح کرد: بیش از ۷۰ طرح و پروژه جدید در مازندران در حال اجرا است که این نشان از بالندگی و پویایی استان دارد.

وی افزود: در بحثمشارکت با بانکها، احداثآزاد راهی که از هفت کیلومتری قائمشهر آغاز و به چند کیلومتری ساری بطول ۴۴ کیلومتر منتهی می شود را می توان نام برد که تملک و دارایی ۷ کیلومتر از این آزادراه ۷ بانده انجام شد که پیش بینی می شود با هزینه بالغ بر ۱۲۰۰میلیارد تومان ظرف چهارسال آینده به بهره برداری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز