خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران:

اموال و منابع سازمان تامین اجتماعی حاصل پس‌انداز کارگران است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۷۰۱

ما بیمه شدگان تامین اجتماعی اجازه نخواهند داد به هیچ یک از بخش‌های درمانی، اداری یا مالی این سازمان جدا و به وزارتخانه یا هر دستگاه دیگری ادغام شود.

محسن خراسانی با بیان اینکه گفت: ما بیمه شدگان تامین اجتماعی اجازه نخواهند داد به هیچ یک از بخش‌های درمانی، اداری یا مالی این سازمان جدا و به وزارتخانه یا هر دستگاه دیگری ادغام شود.

به گزارش ایلنا، وی تاکید کرد: مجموعه سازمان تامین اجتماعی از محل حق بیمه کارگران نیز ساخته شده و یک صندوق بین‌النسلی عمومی دولتی است بنابراین هیچ نهاد یا مرجعی نمی‌تواند نسبت به تفکیک و ادغام آن اقدام نماید.

نایب رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران افزود: اموال و منابع سازمان تامین اجتماعی حاصل پس‌انداز کارگرانی است که در هفت آسمان یک ستاره ندارند اما برای تامین آتیه خود و خانواده‌شان هر ماهه بخش حقوق آنها تحت عنوان حق بیمه به حساب این سازمان واریز می‌شود.

وی در ادامه با مثبت خواندن اقداماتی که در دولت یازدهم در حوزه سازمان تامین اجتماعی اتفاق افتاده است گفت: حذف فرانشیز درمان از بیمه شدگان بازنشسته در مراکز ملکی سازمان و اجرای طرح خانه امید باهدف تامین مسکن بازنشستگان و شاغلان از جمله اقدامات مفیدی است که در یک سال گذشته اتفاق افتاده است.

عضو کانون کارگرابازنشسته شهرستان آمل با اشاره به اینکه در سال جاری موضوع فرهنگ بخشی از نام‌گذاری نام ۹۳ است خواستار آن شد تا مسئولان سازمان تامین اجتماعی به نیازهای فرهنگی جامعه بازنشستگان بیش از پیش توجه کنند و در همین راستا نسبت به ارتقای خدماتی چون سفرهای زیارتی و سیاحتی و احداثخانه مهر در محلات اقدام کنند.

خراسانی تاکید کرد: در حال حاضر مساله مهم دیگر بحثهم‌سان سازی مستمری بازنشستگی است که تا چند سال پیش برای بازنشستگان کشوری و لشکری و حتی کارکنان بازنشسته تامین اجتماعی به اجرا درآمد اما تا به امروز بازنشستگان تامین اجتماعی از مزایای این طرح به طور کامل بهره‌مند نشدند.

وی همچنین از مسئولان این سازمان خواست تا در خصوص مساله سهام عدالت کارگران بازنشسته و از کار افتاده این سازمان رسیدگی بیشتری نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز