خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبر داد؛

۹۸ درصد اعتبارات سال جاری مازندران تا کنون تخصیص یافت

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۳۲

از بودجه دریافتی امسال بخشی به پیمانکاران که از سال های گذشته طلب داشتند، پرداخت شد که قرار شد که با ادامه کار پروژه ها مابقی در سال ۹۴ به آنها پرداخت شود.

استان مازندران گفت که در سال جاری ۶۰ هزارمیلیاردریال زمینه سازی برای سرمایه گذاری بخش های دولتی و خصوصی درمازندران ایجاد شد.

به گزارش ایلنا، ربیع فلاح جلودار در نشست خبری در فرمانداری چالوس، اظهار داشت: برای نخستین بار در مازندران امسال بودجه استان بالاتر از ضریب جمعیتی با ۴۰۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به رقم چهارهزار میلیارد ریال رسید که ۹۸ درصد آن اختصاص یافت.

وی ادامه داد: هم اکنون با در نظر گرفتن تفاهم نامه ها، رقم سرمایه گذاری ها به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید که بیانگر وضعیت مناسب استان در بین استان های دیگر در سال جاری است.

استاندار مازندران تصریح کرد: این درحالی بود که برای سال ۹۲ بودجه مصوب استان سه هزار میلیارد ریال بود که فقط یک سوم آن محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: از بودجه دریافتی امسال بخشی به پیمانکاران که از سال های گذشته طلب داشتند، پرداخت شد که قرار شد که با ادامه کار پروژه ها مابقی در سال ۹۴ به آنها پرداخت شود.

فلاح با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه استان، افزود: با توجه به قابلیت های خوب استان به لحاظ گردشگری به ویژه غرب مازندران، باید توسعه مازندران بیشتر برمبنای جذب سرمایه گذاری خصوصی صورت گیرد.

وی به پروژه های سرمایه گذاری پارک جنگلی نور و مارینا نوشهر، اشاره و تصریح کرد: در زمینه گردشگری و بهره برداری از سواحل، علاوه بر فرهنگ سازی در زمینه جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی که از حمایت دولت نیز برخوردار است، باید امنیت سرمایه گذار را نیز تامین کرد.

استاندار مازندران همچنین ازساماندهی مدیریت فاضلاب شهرهای رامسر، تنکابن، محمودآباد و قائمشهر در سال ۹۴ خبر داد و گفت: با پی گیری های انجام گرفته ۱۵۰ میلیون یورو معادل شش هزار میلیارد ریال از بانک اسلامی برای پروژه فاضلاب این شهرها دریافت می شود که در سال آینده کار اجرایی خواهد شد.

فلاح جلودار درباره منطقه آزاد ویژه اقتصادی نوشهر، افزود: منطقه آزاد دارای ویژگی های خاصی است که این موضوع از سوی کارشناسان و مشاوران در حال بررسی است که به جهت نزدیکی شهرهای مازندران بعد از استعدادیابی لازم مرکزی را به عنوان منطقه آزاد تجاری معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود استان که برگرفته از اقدامات سال های گذشته است و تجربیات که در این زمینه داریم، باید سند چشم انداز براساس افق زمانی بالاتری دیده شود.

استاندار مازندران به بحران برف سال گذشته اشاره کرد و افزود: با پی گیری های صورت گرفته ۶۰۰ میلیارد ریال به بخش ساختمان و ۱۵ میلیارد ریال به معیشت مردم خسارت دیده از بحران برف پرداخت شده است که با بیمه کردن محصولات کشاورزی مردم می توانند در همان روزهای نخست خسارت را جبران کنند.

فلاح جلودار همچنین با اشاره به تاکید رهبری و رویکرد جدید در دولت تدبیر وامید در زمینه ساخت و سازهای بی رویه گفت: در گذشته علاوه بر نبودن قوانین اجرایی مناسب، مدیریت برخورد با ساخت و ساز در مازندران نیز کارایی لازم را نداشت ولی امروز با جدیت با پدیده ساخت و ساز غیر مجاز که موجب کاهش زمین های کشاورزی و باغات مازندران می شود با جدیت برخورد می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز