خبرگزاری کار ایران

مدیر کل جهاد کشاورزی استان مازندران:

تجهیر و نوسازی شالیزارها، موجب کاهش هزینه تولید و افزایش بهره وری می گردد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۵۸

با توجه به اهمیتی که تجهیز و نوسازی در پیشبرد اهداف ما از جهت افزایش تولید، کاهش هزینه و استفاده از ماشین دارد، استفاده از ماشین آلات پیشرفته در دستور کار است.

مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران گفت: با استفاده از ماشین آلات و تکنولوژی در کشاورزی هزینه تولید کاهش و باعثافزایش بهره وری می گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، دلاور حیدرپور ظهر امروز در حاشیه مراسم تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری روستای ابجر این شهرستان با بیان اینکه در بحثتجهیز و نوسازی امسال ۱۰۰۰هکتاردر برنامه تدوین شده است اظهار داشت: کار عملیات ۶۰۰ هکتار آن شروع شده است.

وی افزود: در سالهای گذشته در مجموع حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری در استان مازندران تجهیز و نوسازی شد و این در حالی است که حدود ۱۰۰هزار هکتار از اراضی ۲۱۰ هزار هکتاری شالیزاری ما نیاز به تجهیز و نوسازی دارد که مقدمات آماده شده تا در سه سال آینده بتوانیم ۵۰ هزار هکتار از اراضی را با استفاده از تجهیزات داخلی و استفاده از خط فاینانس خارجی اجرایی کنیم.

حیدر پور، با بیان اینکه برنامه نسبتا خوبی در بودجه ۹۴ دیده شده است تصریح کرد: امیدواریم در استان مازندران در کنار دو استان شمالی گلستان و گیلان بتوانیم ۱۰۵هزار هکتار از اراضی شالیزاری را ظرف سه سال آینده تجهیز و نوسازی کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی استان مازندران، به اهمیت تجهیز و نوسازی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیتی که تجهیز و نوسازی در پیشبرد اهداف ما از جهت افزایش تولید، کاهش هزینه و استفاده از ماشین دارد، استفاده از ماشین آلات پیشرفته در دستور کار است.

وی ادامه داد: مهمترین هدف ما این است تا در اراضی که صرفا یک کشت در آن انجام می شود با انجام تجهیز و نوسازی و تغییر شکل هندسی مزارع بتوانیم از ماشین آلات در توسعه مکانیزاسیون براحتی استفاده کنیم و باعثافزایش بهره وری از نهاده ها و تو لید باشیم.

حیدرپور اظهار داشت: امسال حدود ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تجهیز و نوسازی به مازندران تخصیص داده شده است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی همچنین گفت: از محل اعتبارات ملی، حدود ۳۰۰میلیارد ریال برای آبیاری تحت فشار اختصاص داده شده است که حدود ۴ هزار هکتار آبیاری تحت فشار با این مبلغ انجام می شود و از اول سال تابحال ۱۱۰۰ هکتار آن انجام و مابقی تا پایان سال مالی ۹۴ به پایان میرسد

مدیر جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: برای اینکه درامدها را بالا ببریم و هزینه را کاهش دهیم استفاده از تکنولوژی پیشرفته توصیه می شود و افزایش سهم ماشین آلات در افزایش تولید ضروری است.

حیدرپور با بیان اینکه و خوشبختانه در شش ماهه دوم تا الان حدود ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ماشین آلات برای توسعه مکانیزاسیون درنظر گرفته شد افزود: اینکار هزینه کارگری را که بزرگتیرین سهم در افزایش هزینه تولید برنج را دارد را کاهش می دهد.

وی گفت: با استفاده از ماشین آلات می توان هزینه تولید را کاهش داد که ارتقا سطح بهره برداران را بدنبال دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز