خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران:

چالش اصلی دولت تدبیر و امید موضوع اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۳۹۴

با مدیریت بخش خصوصی و بانک ملی تا امروز حدود ۸۰۰ نفر از شاغلین و بازنشستگان این واحد تولیدی، مطالبات خود را که بیش از ۴/۵ میلیارد تومان است دریافت کردند.

در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر، سوت کارخانه نساجی مازندران با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران، مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، فرماندار قائم شهر و تنی چند از مسئولین شهرستانی نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، علی احسانی ظهر امروز در حاشیه نواختن سوت کارخانه نساجی مازندران ضمن تقدیر از دولت تدبیر و امید بواسطه ایجاد شرایط مساعد برای توسعه اقتصاد کشور در بخشهای مختلف اظهار داشت: نظام برنامه ریزی در قبل از انقلاب از سال ۱۳۲۷ شروع شد و طی دو برنامه ۷ساله و ۵ ساله دنبال شد که بعد از انقلاب پس از یک وقفه کوتاه توانستیم ۵ برنامه در توسعه کشور داشته باشیم.

وی افزود: دولت توانست در حوزه سیاست خارجی و همچنین کاهش نرخ تورم برای رفاه نسبی مردم با توجه به شرایط سخت اقتصادی، رشد منفی و تورم بالا در این مدت کوتاه توفیقات خوبی داشته باشد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران با بیان اینکه در مازندران تفاوت فاحشی در بحثزیر ساختها نسبت به گذشته داریم تصریح کرد: در حوزه راه، قبل از انقلاب حدود ۲۰۰۰ کیلومتر راه داشتیم اما امروز بیش از ۱۰ هزار کیلومتر راه ساخته شده داریم.

احسانی ادامه داد: در حوزه زیرساختی مهار آبهای سطحی نیز با احداثسدهای در دست اجرا از جمله سد البرز، گله ور و هراز پیشرفت های چشمگیری داشته ایم.

وی، به تاسیس شهرک ها و نواحی صنعتی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی استان مازندران که حول محور بخش کشاورزی بود ایجاد شهرک های صنعتی رقم خورد اما هنوز راضی کننده نیست.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران افزود: چاش اصلی که دولت تدبیر و امید با آن مواجه است و از گذشته منتقل شد موضوع اشتغال است زیرا اکثر قریب به اتفاق جوانان جویای کار در استان در رشته هایی تحصیل کردند که بنگاههای اقتصادی ما گنجایش پذیرش این نوع فارغ التحصیلان را ندارد.

وی با بیان اینکه بنگاههای اقتصادی باید به خود بازگردند زیرا شرایطی ایجاد شده، ساختاری برای تولید ما رقم زد که اکثر بخشهای اقتصادی در حوزه صنعت کمتر متخصصین و فارغ التحصیلان جویای کار را طلب می کنند و بیشتربه سمت کارگری ساده و ماهر می روند و درصدی هم از فارغ التحصیلان استفاده می نماید.

احسانی اظهار داشت: مازندران، به لحاظ شرایط اقلیمی، باید حرف اول را درکشاورزی بزند و به همین دلیل نگاه کمتری به توسعه صنعت در استان مدنظر بود و این در حالی است که سهم استان از تولید ناخالص ملی در کشور کمتر از دو درصد می باشد.

وی افزود: باید بدانیم در کدام حوزه صنعتی رشد بیشتری صورت می گیرد و در آن حوزه با کمک بخش خصوصی به اشتغالزایی بپردازیم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران، به تجهیز و مکانیزه شدن بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: با انجام این کار، بخش کشاورزی اشتغال محور نخواهد بود اگرچه بار اشتغال استان بر دوش بخش کشاورزی و خدمات است.

احسانی تصریح کرد: بخش تولید حول محور مردم و بخش خصوص می چرخد و باید زمبنه فرهنگی فراهم شود تا سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی، به حل مشکل دیرینه و قدیمی نساجی مازندران اشاره کرد و گفت: با مدیریت بخش خصوصی و بانک ملی تا امروز حدود ۸۰۰ نفر از شاغلین و بازنشستگان این واحد تولیدی، مطالبات خود را که بیش از ۴/۵ میلیارد تومان است دریافت کردند.

احسانی در پایان گفت: هدف از احیای کارخانه، توسعه صنعت نساجی است و از علم بیگی خواست تا در همفکری برای انجام صادرات کمک رسان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز