خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران خبر داد

شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی صادرات‌گرا در مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۰۱۱

رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی اجرای زیرساخت‌های مناسب برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد اشتغال و شکوفایی صنعت و تولید و رشد اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی صادرات‌گرا در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، سید مصطفی موسوی اظهار داشت: رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی اجرای زیرساخت‌های مناسب برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد اشتغال و شکوفایی صنعت و تولید و رشد اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: روان‌سازی بستر صادرات و اصلاح قوانین و مقررات در حوزه واردات و صادرات موجب کاهش دغدغه در این بخش خواهد شد که در نتیجه شاهد سرعت اقتصادی کشور نیز می شود.

موسوی افزود: براساس کارشناسی صورت گرفته در حوزه صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی، مهم‌ترین موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در این بخش، شامل مشکل انتقال ارز، عدم شناخت سلایق جهانی، عدم وجود مرکز دائمی تجاری و مرکز نمایشگاهی به صورت دائمی، کمبود خدمات پس از فروش، بالا بودن سود تسهیلات بانکی، عدم حمایت به‌موقع و کافی از بازرگانان در کشورهای خارجی، مشکلات قرنطینه و گمرک، عدم اطلاعات برخی از صادرکنندگان، عدم ارتباط مناسب رایزنان بازرگانی با تجار داخلی، نبود برند معتبر و بین‌المللی و نداشتن استانداردهای مناسب با کشورهای هدف است.

وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی با برندهای معتبر در بازارهای خارجی، در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در حال فعالیت هستند که با کاهش موانع صادرات می‌توانند به رشد اقتصادی و توسعه صنعت کمک کنند.

افتتاح یک واحد تولیدی بازرگانی در شهرک صنعتی چمستان نور

با حضور فرماندار نور، امام جمعه چمستان، رئیس اتاق بازرگان و صنایع و معادن و معاون پشتیبان و منابع انسان شرکت شهرک‌های صنعت مازندران، یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی چمستان نور افتتاح شد.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در مراسم افتتاح واحد تولیدی بازرگانی آسیا گنبد گفت: شهرک صنعتی چمستان نور از شهرک‌های فعال و پویا در سطح استان است.

جعفر عابد افزود: واحد تولیدی بازرگانی آسیا گنبد نور در زمینی به مساحت چهار هراز مترمربع راه‌اندازی شده که مبلغ ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده و برای ۴۰ نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی بیان داشت: این واحد تولیدی در زمینه فرآوری پای مرغ فعالیت می‌کند که تمام محصولات آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

عابد تصریح کرد: شهرک صنعتی چمستان نور دارای ۳۶ هکتار وسعت است که ۵۸ واحد تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری به مبلغ ۴۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده‌اند و برای یک هزار و ۲۶۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

فرماندار نور نیز در این مراسم گفت: دهه مبارک فجر ایام بسیار خوبی است تا اقدامات انجام شده و خدمات صورت گرفته، به طور مناسب به مردم اطلاع‌رسانی شود.

هادی خنجری افزود: سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی با استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی، در عرصه تولید و صنعت قدم بر می دارند و با کار و تلاش و همت ستودنی خود، خواستن و توانستن را معنا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا، جریان کار و تلاش به ثمر نشسته و امروز، در عرصه‌های گوناگون، به خودکفایی دست یافته‌ایم و این راهی است که بعد از انقلاب اسلامی، در کشورمان به جریان افتاده و ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز