خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه ساز مازندرانی اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۰۰۰

درحال حاضردر دانشگاهها و آموزش و پرورش به فعالیتهای نظری توجه بیشتری می شود و این در حالیست که علاوه بر لزوم توجه به علوم پایه، کشور ما برای ایجاد اشتغال در جامعه باید مهارت آموزی را هدف قرار دهد.

در نهمین روز از ایام الله دهه فجر، با حضور استاندار مازندران و مسئولین شهرستانی، دبیرستان شهید بهرامی و ساختمان کارگاهی هنرستان شهید ذکریایی و دبستان گل ناز قائم شهر افتتاح گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، ربیع فلاح جلودار، ظهر امروز در مراسم افتتاح این مراکز آموزشی، ضمن تبریک دهه فجر اظهار داشت: یکی از توفیقاتی که رهبری بر آن تأکید داشته اند و آن را رمز پیروزی انقلاب دانسته اند وحدت ملت بود و هست.

وی افزود: فرزندان خطه سرسبز مازندران، با تأسی از منویات مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار، برنامه های خوب و سازنده ای را دنبال می کنند.

استاندار مازندران، سبک زندگی را جزء تأکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: سبک زندگی باید بر اساس آموزه های دینی، منطقه ای و بومی اجرا و عملی شود و احساس ما بر این است که امروز با آن تفکری که وجود دارد فاصله داریم.

فلاح جلودار، به نسل جوان جامعه و دغدغه اشتغال آنان اشاره و تصریح کرد: امروزه یک جوان فارغ التحصیل حاضر نیست کارهایی در سطح پایین انجام دهد و سبک زندگی باید متناسب با شرایط اقتصادی و فرهنگی جامعه باشد.

وی، با بیان اینکه در کشور ما با تأکیدات مقام معظم رهبری و احساس مردم نگرش به موضوع تک فرزندی و فرزند کم تغییر کرده است، افزود: طبق آماربدست آمده از اداره ثبت و احوال، رشد جمعیت نسبتا خوب و با آهنگ ملایمی در حال پیشرفت می باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران، با اشاره به اینکه خیرین استان جز نیروهای کمک حال و مردمی هستند اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز مازندران در کشور رتبه نخست را از آن خود نمودند.

فلاح، ادامه داد: تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان توسط خیرین در زمینه مدرسه سازی سرمایه گذاری و اهداء شد.

وی، بخش خصوصی را یکی از محورهای توجه در سرمایه گذاری استان برشمرد و اظهار داشت: نگاه مسئولین در جهت حل مشکلات موجود است.

استاندار مازندران با اعلام این مطلب که در زمینه های دیگر نیز نیاز به تلاش خیرین داریم خاطر نشان کرد: اگر خیرین در اجرای پروژه های مورد نیاز مردم سرمایه گذاری نمایند ضمن اینکه دولت سرمایه را تضمین می کند، سود عادلانه نیر به آنها تعلق خواهد گرفت.

فلاح، به افزایش اعتبارات استان مازندران اشاره کرد و افزود: نسبت به سال قبل ۴۰۰درصد رشد در تأمین مالی و نقدینگی در بخش اجرایی داشته ایم.

وی، تصریح کرد: آنچه که دولت یازدهم را از دولت گذشته متفاوت ساخته است، قدرت مدیریت دولت تدبیر و امید است که با وجود مشکلات فراوان اقتصادی و تحریم های خصمانه، نگاه به سرمایه گذاران بخش خصوصی ۱۰۰ درصد فرق کرده است.

نماینده عالی دولت در مازندران، همچنین در حاشیه افتتاح ساختمان کارگاهی هنرستان شهید ذکریایی قائم شهر گفت: درحال حاضردر دانشگاهها و آموزش و پرورش به فعالیتهای نظری توجه بیشتری می شود و این در حالیست که علاوه بر لزوم توجه به علوم پایه، کشور ما برای ایجاد اشتغال در جامعه باید مهارت آموزی را هدف قرار دهد.

وی، سیاست اصلی و محوری خود در استان را کسب مهارت آموزی دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم بطور جدی به بحثاشتغال توجه کنیم چاره ای جز، برون رفت از این وضعیت به سمت مهارت آموزی توسط دانش آموزان نداریم.

فلاح با اشاره به اینکه در عصر تکنولوژی و فن آوری به سرمی بریم، خاطر نشان کرد: استان مازندران بعنوان دومین استان از نظر سرمایه گذاری در زیرساخت فن آوری و ارتباطات است که در سال جاری حدود ۳۰۰میلیارد تومان برای آن سرمایه گذاری کرده است.

استاندار مازندارن، با بیان اینکه سالانه، مازندرانیها ۶۰۰ میلیون تومان برای ارتباطات تلفن همراه و ثابت هزینه می کنند، خاطرنشان کرد: اقتصاد استان جایگاه ویژه ای دارد نباید برای هرکارکوچکی ساعتها با تلفن مکالمه داشته باشیم بلکه میتوانیم بعنوان اولین استان در سطح کشور با استفاده بهینه از ارتباطات امورات مهم اداری و حتی خرید روزانه را با استفاده از تلفن هماره انجام دهیم.

وی افزود: با سرمایه گذار بخش خصوصی مذاکرات لازم انجام شد و قرارداد هم منعقد شد تا وی بتواند بصورت BUT در بخش ارتباطات سرمایه گذاری کرده و از محل آن کسب درآمد نماید.

فلاح با بیان اینکه پایه و اساس توسعه مربوط به تکنولوژی جامعه باید از هنرستانها شکل بگیرد، تصریح کرد: امروز جامعه، دچار خسران مدرک گرایی است چون فارغ التحصیلان ما در رشته های خود مهارت ندارند.

استاندارمازندران با تأکید بر اینکه دستگاههای اداری و دولتی، جایی برای استخدام ندارند افزود:: تا پایان سال جاری بسته ای را تعریف می کنیم که با کمک وزارت ارتباطات و بخش خصوصی، مهارت آموزی برای فارغ التحصیلان و دانشجویان بوسیله همراه اول یا ایرانسل انجام شود و پس از آموزش، فراگیران در دستگاههای مختلف جذب شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز