خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولین:

خانه بهداشت روستای گالشپل محمود آباد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۱۶

پس از انقلاب اسلامی، تحول بزرگی به برکت خون شهدا در مناطق روستایی کشور رخ داد که بخشی از آن، مربوط به عرصه سلامت مردم بوده است.

همزمان با افتتاح هزار خانه بهداشت روستایی در کشور، خانه بهداشت روستای گالشپل، به عنوان گامی دیگر در راستای تحقق طرح تحول نظام سلامت، افتتاح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان محمودآباد، همزمان با افتتاح هزار خانه بهداشت روستایی در ایران اسلامی، خانه بهداشت روستای گالشپل، باحضور امام جمعه، فرماندار ومسئولین ادارات ونهادهای دولتی شهرستان محمودآباد به عنوان سمبلی از افتتاح ۵خانه بهداشت روستایی در جمعیت تحت پوشش شبکه بهداشت ودرمان شهرستان محمودآباد، آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه شهرستان محمودآباد با تبین اهمیت سلامت وبهداشت در آموزه های دینی و سیره نبوی، سلامت وامنیت را دو نعمت مجهول برای همه دانست وافزود تا گرفتار رنج وناامنی و البته بلا وبیماری نشویم اهمیت این دو نعمت برایمان ناشناخته است. وی همچنین با قدردانی از توجه ویژه دولت ومسئولان شهرستانی به امرسلامت جامعه، طرح تحول سلامت را راهگشا و راه حل بخش بزرگی از مشکلات مردم در امر بهداشت ودرمان دانست.

مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان نیز در آیین آغاز به کار پروژه های عمرانی بهداشتی شهرستان محمودآباد، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی، تحول بزرگی به برکت خون شهدا در مناطق روستایی کشور رخ داد که بخشی از آن، مربوط به عرصه سلامت مردم بوده است.

علی رحمانی با بیان اینکه با ایجاد خانه های بهداشت در مناطق روستایی، بهورزانی بومی از مناطق روستایی برای ارائه خدمات سطح اول سلامت به مردم آموزش دیدند، افزود: بهورزان ضمن تلاش برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها در مردم، موارد لازم را به مراکز بهداشتی درمانی ارجاع می دهند. همچنین پزشکان مستقر در مراکز بهداشتی درمانی روستایی به صورت هفته ای با برنامه های دهگردشی، به روستاهای اطراف سرکشی می کنند.

دکتر رحمانی ابراز داشت: یک سوم از هزینه ساخت این خانه بهداشت توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)، یک سوم استانداری و یک سوم نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران تامین شده است.

مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان محمودآباد گفت: همزمان با آغاز به کار و پایان ساخت ۵خانه بهداشت روستایی سه مرکز بهداشتی درمانی کلوده، سرخرود ومرکز شبانه روزی هفتم تیر نیز بازسازی، نوسازی وتجهیز شده اند. همچنین عملیات ساخت مرکز بهداشتی درمانی روستای متوریج که با تامین هزینه ای صددرصدی مردم صورت گرفته درحال پیگیری است واین ساختمان تابحال ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دکتر رحمانی همچنین از زحمات مردم و دهیاری و شوراهای روستایی که در پروژه ساخت خانه های بهداشتی همکاری وتعامل شایسته ای داشته اند قدردانی نمود. وی تاکید کرد: در امر سلامت، باید تک تک افراد جامعه مشارکت داشته باشند و تا زمانی که مشارکت گروهی و فردی نباشد، سلامت تحقق نمی یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز