خبرگزاری کار ایران

با همکاری کمیته استانی شورای هماهنگی زنان صنعت آب و برق و اداره کل امور بانوان استانداری مازندران

همایش استانی پدافند غیر عامل ویژه زنان و خانواده در آبفار مازندران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۵۱۵

پدافند غیر عامل به فرموده رهبر معظم انقلاب یک کار طولانی مدت، خستگی ناپذیر و جمعی است و باید در لایه های مختلف جامعه ساری و جاری شود.

همایش استانی پدافند غیر عامل با همکاری کمیته استانی شورای هماهنگی زنان و خانواده صنعت آب و برق و اداره کل امور بانوان استانداری مازندران با حضور مشاورین امور بانوان صنعت آب و برق و دستگاههای اجرایی استان در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران؛ در ابتدای مراسم محمدی مدرس پدافند غیرعامل طی سخنانی با تاکید بر ضرورت پیاده سازی پدافند غیر عامل با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: پدافند غیر عامل به فرموده رهبر معظم انقلاب یک کار طولانی مدت، خستگی ناپذیر و جمعی است و باید در لایه های مختلف جامعه ساری و جاری شود.

وی با اشاره به وجود دو نقطه استراتژیک در کشور از ۱۴ نقطه استراتژیک موجود در دنیا اظهار داشت: تفکر ایدئولوژیک مبتنی بر تفکر شیعی ظلم ناپذیر و ورود ایران به عرصه های علمی نو موجب شده که همواره مورد تحریم و تهدید آمریکا و هم پیمانانش باشیم، همان کشورهایی که ما را از دارو های حیاتی تحریم کردند اما بسیاری از فناوریهای ارتباطی همانند شبکه های اجتماعی و
نیز ماهواره ای را رایگان در اختیار ما قرار می دهند لذا ضروری است ما اقداماتی اساسی برای دفاع و مقابله با این تهدیدات داشته باشیم.

محمدی با تشریح واژه پدافند اظهار داشت: واژه پد به معنای دفاع، آفند به معنای حمله، عامل نیز به معنای تجهیزات نظامی و غیر عامل به معنی بدون تجهیزات نظامی است، بر این اساس پدافند غیر عامل شامل تمامی طرح ریزی ها و اقداماتی است که موجب کاهش آسیب پذیری ها، افزایش پایداری ملی، تداوم فعالیت دستگاه های نظامی در مقابل تهدیدات خارجی شده و مستلزم به کارگیری سلاح نیست.

وی مولفه اصلی پدافند غیر عامل را شناخت تهدیدات تصریح کرد و گفت: تهدیدات می تواند سخت افزاری، نرم افزاری و یا هوشمند با دامنه پرشدت و یا کم شدت در زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی و یا…باشد مثلا در زمینه زیست محیطی جنگ آینده ما جنگ آب خواهد بود و بر اساس نظر کارشناسان این حوزه ۱۰ سال آینده به ازای هر ۳ نفر ۱ نفر با کمبود آب مواجه خواهند شد و این مساله به حدی است که هم اکنون با چند کشور هم مرز در زمینه آب مساله داریم.

این مدرس دانشگاه ماهیت تهدیدات را دانش و فناوری با خصومت و انگیزه و پیامدهای پویا عنوان کرد و افزود: تهدیدات دشمنان در ۵ حوزه جنگ اطلاعاتی، رسانه ای، روانی، زیستی و اقتصادی صورت می گیرد لذا بر این اساس پدافند غیر عامل آسیب تهدیدات را کاهش می دهد و با دفاع مانع از تهدیدات می شود.

محمدی با تاکید بر این نکته که هیچ کس منکر استفاده از فناوری نیست اما این فناوری ها همانند شمشیر دولبه است و باید درست از آن استفاده کرد، گفت: در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می کنیم که مردم بدانند چگونه با تهدیدات برخورد کنند تا ضمن بهره مندی درست از فناوری های جدید، تهدیدات دشمنان نیز خنثی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز