خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار استراخان روسیه:

ایجاد پرواز مستقیم میان استراخان و مازندران ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۵۱۸

در زمینه تولیدات صنعتی نیاز به همکاری مسئولان مازندران هستیم و تعدادی از بنادر برای ایجاد استقرار واحدهای برای تراشه چوب کاغذ مازندران آماده‌سازی می‌شود.

معاون استاندار استراخان روسیه بر ضرورت ایجاد پرواز مستقیم استراخان مازندران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران، مارکلوف در دیدار مشترک مسئولان و تجار مازندران اظهار داشت: ایجاد سرای تجاری برای توسعه روابط تجاری دو استان می‌تواند کمک کند، زمین ایجاد این سرای تجاری تهیه شد که تا زمان ایجاد سرای تجاری مکانی در این استان برای تجار خریداری شود.

وی خواستار پیگیری برای ایجاد ارتباط هوایی بین مازندران و استراخان شد و گفت: بدون ایجاد پرواز هوایی امکان پیشرفت تجاری وجود ندارد و با ایجاد پرواز مستقیم زمینه توسعه تجاری فراهم می‌شود.

معاون استاندار استراخان روسیه با اشاره به حضور شرکت‌های هوایی مازندران در این استان تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای پرواز مستقیم به مازندران در برنامه کاری قرار گیرد و مسئولان استان نیز در این زمینه بسیار علاقه‌مند هستند که پرواز مستقیم به مازندران برنامه‌ریزی شود.

مارکلوف ادامه داد: در زمینه تولیدات صنعتی نیاز به همکاری مسئولان مازندران هستیم و تعدادی از بنادر برای ایجاد استقرار واحدهای برای تراشه چوب کاغذ مازندران آماده‌سازی می‌شود.

معاون استاندار استراخان روسیه از ایجاد منطقه آزاد تجاری در این استان خبر داد و گفت: تجار مازندران زمینه فعالیت در این بندر را بررسی کنند چون فرصت مناسبی برای توسعه تجاری دو استان است.

وی، به ملاقاتی که با وزیر کشاورزی کشورش داشت، افزود: از تجربه مازندران در کشت برنج نیز استقبال می‌کنیم و علاقه‌مند هستیم که سبزیجات مازندران در این استان کاشته شود و همچنین از ایجاد کارخانه رب گوجه‌فرنگی در این استان نیز استقبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اراضی برای باغداری و کشت انگور نیز در اختیار کشاورزان و فعالان این بخش قرار می‌دهیم و علاقه‌مند به پذیرش فعالان این بخش هستیم و همچنین ظرفیت تولید چرم در این استان نیز وجود دارد.

مارکلوف خواستار همکاری بین رسانه‌های گروهی با مازندران شد و گفت: در چارچوب این همکاری علاقه‌مند هستیم که قابلیت‌های تجاری دو استان از طریق رسانه‌های استان نیز ترویج شود.

معاون استاندار استراخان روسیه بیان داشت: آماده ارائه خدمات فنی به رسانه‌های مازندران هستیم و از رسانه‌های مازندران می‌خواهیم در همایش بزرگ رسانه‌ای که قرار است در استراخان برگزار شود شرکت کنند.

وی، درباره حضور ورزشکاران مازندران در این استان تصریح کرد: علاقه‌مند به حضور ورزشکاران مازندران در این استان هستیم و حاضر هستیم مسابقات متعدد بین دو استان برگزار شود.

مارکلوف خواستار توسعه گردشگری بین دو استان شد و گفت: زمینه تبادل گردشگری دو استان فعال و حضور گردشگران مازندرانی در این استان از بهار شروع شود.

وی ادامه داد: سال گذشته نمونه خوب همکاری در مازندران شاهد بودیم که طرف مازندران از برگزاری تور اتومبیل‌رانی خزر به خوبی حمایت کرد و در صورت ایجاد همکاری طرف مازندران این همکاری در این استان وجود دارد.

مارکلوف از برگزاری همایش نوآوری‌های متعدد در استراخان خبر داد و خاطرنشان کرد: از حضور نوآورانی ایرانی در این همایش دعوت به عمل می‌آید.

معاون استاندار استراخان روسیه بیان داشت: موانع متعدد برای همکاری وجود دارد، سیستم بانکی فعالیتش را آغاز کرد، برنامه صدور روادید نیز به صورت جدی پیگیری می‌شود، با توجه به ارتباط مناسبی که بین روسای جمهور دو کشور وجود دارد نیاز است که از این فرصت برای توسعه مناسبات دو استان نیز استفاده شود.

وی متذکر شد: براساس توافقات انجام شده باید زمینه عملیاتی کردن توافق‌نامه فراهم شود و کارگروه رفع موانع ارتباط با ایران تشکیل شد و باید نسبت به رفع مشکلات بین دو استان نیز اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز