خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن برنج کشور درآمل خبرداد؛

اجرای طرح برند سازی برنج ایرانی از سال ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۵۴۲

برای جلوگیری از عرضه برنج‌های آلوده تقلبی به نام برنج ایرانی، برندسازی برنج‌های موجود در بازار ایران با کد رهگیری و گواهی سلامت وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفت

دبیر انجمن برنج کشور گفت: تصمیم بر آن شد که از امسال هر محموله برنج وارداتی با کد رهگیری و برند مشخص به کشور وارد و در بازار عرضه شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمیل علیزاده شایق، در بازدید از شرکت توسعه وتجارت برنج مازندران در آمل از شناسنامه‌دار شدن تولیدات داخلی برنج از سال ۹۴ خبر داد و گفت: برندسازی برنج ایرانی طرحی است که برای جلوگیری از تقلب و حفظ جایگاه تولید ملی از سال آینده اجرایی می‌شود.

وی افزود: پس از مطرح شدن بحثآلوده بودن برنج‌های موجود در بازار در سال گذشته و اظهارات نادرست درباره ایرانی بودن آنها، موضوع تقلب در عرضه برنج‌های وارداتی آلوده در کیسه‌های برنج ایرانی تایید شد و در یکی از کمیسیون‌های وزارت بهداشت با حضور نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، انجمن برنج و وزارت جهاد کشاورزی، تصمیم‌گیری درباره این مسئله در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان داشت: براساس نتیجه این جلسه، برای جلوگیری از عرضه برنج‌های آلوده تقلبی به نام برنج ایرانی، برندسازی برنج‌های موجود در بازار ایران با کد رهگیری و گواهی سلامت وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفت و تصمیم بر آن شد که از امسال هر محموله برنج وارداتی با کد رهگیری و برند مشخص به کشور وارد و در بازار عرضه شود که این امر هم‌اکنون محقق شده است.

دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه از سال آینده، همه برنج‌های تولیدشده ایرانی از مبدأ کارخانه‌های شالیکوبی شناسنامه‌دار شود ادامه داد: در صورت برندسازی و شناسنامه‌دار کردن برنج تولید شده داخلی، اگر برنج ایرانی به صورت موردی آلوده باشد این امر به نام همه برنج‌های ایرانی و تولید ملی تمام نشده و هر یک از کارخانه‌های شالیکوبی به عنوان صاحب برند تولیدکننده و عرضه‌کننده محصول، خود پاسخگو و مدافع حقوق خودشان خواهند بود.

علیزاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون گردش مالی واردات برنج کشور سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار است که اگر فقط ۱۰ درصد از این گردش مالی به حوزه دانش فنی و فناوری تولید برنج اختصاص یابد تحولی عظیم در این حوزه به وجود می‌آید.

وی اظهارداشت: ایران قبلا صادرکننده برنج بود و حتی برنج ایران به عربستان نیز صادر می‌شد اما بعد از جنگ تحمیلی تاکنون، ایران نتوانسته صادرات برنج داشته و عمدتا واردکننده برنج بوده است.

دبیر انجمن برنج کشور گفت: بزرگترین صادرکننده برنج به ایران نیز کشور هند است که سالانه حدود ۱۱۰ میلیون تن برنج تولید می‌کند که از این میزان ۱۰۰ میلیون تن به مصرف داخلی این کشور رسیده و ۱۰ میلیون تن دیگر به کشورهای مختلف جهان و از جمله ایران صادر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز