خبرگزاری کار ایران

با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قائم شهر؛

چهارمین جلسه کارگروه رسانه ای قائم شهر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۱۵۳

کارگروه رسانه، محلی برای تبادل افکار بین مدیران دستگاههای اجرایی و اصحاب رسانه است و گامی موثر در برطرف کردن مشکلات قائم شهر در حوزه های مختلف بر می دارد.

با حضور رییس فرهنگ و ارشاد شهرستان قائم شهر، و اعضای کارگروه رسانه این شهرستان مشکلات و معضلات حوزه فرهنگی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، میثم کاوه ظهر امروز در چهارمین جلسه کارگروه رسانه که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با یادآوری اهداف کارگروه اظهار داشت: این کارگروه متشکل از خبرنگاران قائم شهری است که در هرجلسه با دعوت از مدیر یک اداره مشکلات شهری حوزه مرتبط را به بحثو تبادل نظر می گذارند.

دبیر کارگروه رسانه ای قائم شهر افزود: با استقبال و همکاری مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان قائم شهراین کارگروه می تواند در طول مسیر کاری خود بعنوان بازویی پرتوان، کمک حال مدیران باشد وقصد تخریب کسی را ندارد.

ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی قائم شهر

در ادامه یکی از خبرنگاران به ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی در قائم شهر اشاره کرد و گفت: حدود ۱۱ سال پیش کیوسک های مطبوعاتی این شهرستان توسط شهردار وقت و با هدف ساماندهی جمع آوری شد و همچنان تا به امروز این امر راکد مانده است.

معصومه متانی، از قائم شهر بعنوان شهر فرهنگی و روزنامه خوان نام برد و تصریح کرد: با توجه به اینکه محل تهیه روزنامه از کیوسک های مطبوعاتی است در حال حاضر شهروندان قائم شهری و حتی مسافران مکان معینی برای دریافت و خرید روزنامه ندارند.

وی، با بیان اینکه برای ارتقاء فرهنگ مطالعه و مطبوعات باید روزنامه ها در معرض دید عموم قرار گیرد از رییس فرهنگ و ارشاد و شهرداری قائم شهر خواست تا در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی نمایند.

بررسی مشکلات گروههای هنری نظیر حوزه تأتر در قائم شهر

در ادامه یکی دیگر از خبرنگاران به مشکلات گروههای هنری همچون تأتر و هنرهای تجسمی اشاره کرد و افزود: با توجه به علاقمندی و استقبال خوب جوانان قائم شهری از تأتر، بودجه مناسبی برای فعالیت این عزیزان لحاظ نشده است.

فاطمه زهرا باباالهی اظهار داشت: بنا به گفته های این هنرمندان، کارشناسان هنری در حوزه فرهنگ و ارشاد شهرستان از تخصص لازم برخوردار نیستند و نیاز است از افراد مجرب تر استفاده شود.

وی همچنین از رییس ارشاد خواست تا زمینه را برای دعوت از اساتید بنام تأتر و کارگردانی به قائم شهر فراهم نماید.

برگزاری کلاسهای آموزش خبرنگاران در قائم شهر

یکی دیگران از اعضای کارگروه رسانه قائم شهر به بحثآموزش خبرنگاران اشاره کرد و خواستار تشکیل این کلاسهای آموزشی در سطح شهرستان شد.

مهرآسا جانعلی پور، با بیان اینکه همگام با پیشرفت تکنولوژی و علم، دنیای خبر و رسانه نیز هر روز دچار تغییر و تحول خواهد شد تصریح کرد: نیاز به آموزش در هر مقطع از کار خبری حس می شود و باید این آموزشها همگام با علم روز خبرنگاری انجام پذیرد.

وی افزود: هر ازگاهی کلاسهای آموزشی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود اما بدلیل بعد مسافت و مشکلات دیگر همه خبرنگاران نمی توانند حضور داشته باشند و نیاز است به این موضوع به صورت شهرستانی توجه شود.

ساماندهی خبرنگاران در روز خبرنگار

سید رضا هاشمی نیز از مشکلات و عدم هماهنگی مسئولین اجرایی در برگزاری مراسمات روزخبرنگار گفت و از رییس اداره ارشاد خواست مراسم تجلیل با مدیریت و نظارت ارشاد انجام شود و خبرنگاران فعال در اولویت این تجلیل قرار گیرند.

به گزارش ایلنا، مسائلی همچون بیمه خبرنگاران، برپایی کنسرت های مختلف، تشکیل انجمن صنفی، ایجاد اتاق خبرنگاران و سینما از دیگر سوالات مطرح شده از سوی اعضای کارگروه رسانه قائم شهر بود.

کارگروه رسانه، محلی برای تبادل افکار بین مدیران دستگاههای اجرایی و اصحاب رسانه است و گامی موثر در برطرف کردن مشکلات قائم شهر در حوزه های مختلف بر می دارد.

در ادامه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائم شهرضمن تشکر از تلاش یکساله خبرنگاران قائم شهری اظهار داشت: تشکیل کارگروه و ایجاد محلی برای تبادل افکار بین مدیران دستگاههای اجرایی و اصحاب رسانه گامی موثر در برطرف کردن مشکلات قائم شهر در حوزه های مختلف بر می دارد.

صادق زارعی، در خصوص کیوسک های مطبوعاتی و ساماندهی آن گفت: ساماندهی کیوسک ها دغدغه اداره ارشاد شهرستان بوده است و در حال حاضر ۴ کیوسک مطبوعاتی در سطح قائم شهر با اخذ مجوز در حال فعالیت هستند.

وی افزود: جلسات متعددی با شهردار و فرماندار وقت برگزار شد مبنی براینکه کیوسک های متحدالشکل و متمرکز در جاهای مختلف شهر نصب گردد اما این مسئله با رفتن شهردار وقت راکد ماند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر اظهار داشت: با توجه به اینکه قوانین شهرداری کیوسک های مطبوعاتی را سد معبر می داند اذعان داشت: بدنبال این هستیم تا این موضوع را با فرماندار و شهردار قائم شهر به سرانجام برسانیم تا مردم بتوانند براحتی روزنامه تهیه نمایند.

زارعی در بخشی دیگر به مراسم تجلیل از خبرنگاران اشاره کرد و یادآور شد: از نحوه برگزاری این مراسم راضی نبودم و معتقدم این برنامه فقط بصورت نمادین برگزار می شود و نمی تواند پاسخگوی تلاش یکساله خبرنگاران باشد.

وی همچنین اظهار داشت: در حوزه تأتر قائم شهر برنامه ها و کارهای خوبی انجام شد زیرا معتقدیم نمایشی که بصورت زنده بر روی سن اجرا شود تاثیر پذیری آن از سوی مخاطب بیشتر است.

رییس اداره ارشاد قائم شهر با بیان اینکه ۸ گروه تأتر فعال در قائم شهر برنامه اجرا می کنند که از این تعداد گروه تأتر سایه ثبت شده است افزود: این هنرمندان می توانند بصورت رایگان و بعد از تایید توسط شورای فرهنگی ارشاد در سالن آمفی تأتر مجتمع حر به تمرین بپردازند.

زارعی ادامه داد: علاوه بر انجمنهایی همچون نمایش، خوشنویسان، شعر و ادب، ادبیات داستانی و هنرهای تجسمی دفتر یونیما نیز در قائم شهر وجود دارد که در حوزه نمایش تخصصی کودک فعالیت می نماید.

کمبود اعتبارات فرهنگی در قائم شهر

وی به کمبود اعتبارات فرهنگی شهرستان اشاره و تصریح کرد: با توجه به گرایش جوانان به اینترنت و ماهواره استقبال از سینماها در شهرستانها کمرنگ گشته و این مجموعه در برخی شهرستانها دچار ورشکستگی شده اما با این وجود بنا داریم در قائم شهر در دو مجتمع تجاری نگین و هیراد سنتر دو پردیس سینمایی احداثشود اما هنوز کسی برای دریافت مجوز اقدام نکرده است.

زارعی، همچنین به برگزاری کلاسهای آموزش خبرنگاران اشاره کرد و گفت: تا به حال آموزش خبرنگاری در شهرستان نداشته ایم و این کلاسها بصورت استانی و یا منطقه ای برگزار می شد که در صورت لزوم و وجود آیین نامه با برگزاری این کلاسها در شهرستان قائم شهر موافقیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر با بیان اینکه با برگزاری کنسرت پاپ در شهرستان مخالف نیستم اظهار داشت: اگر نیروی انتظامی با ما همراهی و همکاری لازم را در تهیه فضای خوب و مناسب بعمل آورد درخواست اجرای کنسرت را با توجه به شرایط بررسی و اجرایی می نماییم.

وی در پایان گفت: پیگیری لازم برای مهیا نمودن مکانی برای استقرار خبرنگاران انجام خواهم داد و از خبرنگاران خواست با تکمیل فرم ارشاد و ثبت مشخصات خود در سامان دهی اصحاب رسانه کمک نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز