خبرگزاری کار ایران

به میزبانی شهرستان آمل؛

اولین جشنواره قرآن وعترت جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر مازندران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۷۱۴

هلال احمر درتمام حوادثلباس خدمت بر تن دارد و در ایام نوروز همه مشغول دید وبازدید هستند ولی این عزیزان مشغول خدمت هستند که چه خدمتی بالاتر از این فعالیت الهی و انسانی که درسایه سار قرآن وعترت عمل می شود.

با حضور نماینده ولی فقیه در استان مازندران، معاونین حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور، ائمه جمعه شهرهای آمل، فرماندار ویژه شهرستان آمل، مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر مازندران و مدیران، اولین جشنواره قرآن وعترت ویژه جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان مازندران و یادمان آیت الله غیوری نماینده فقید ولی فقیه در هلال احمر کشور به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان آمل و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آمل، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، در این مراسم با اشاره به این که برگزاری چنین جشنواره ای در شهر آمل را به فال نیک می گیریم، گفت: شهرآمل مرکز تبرستان و دارای علمای گرانقدری در گذشته و حال است.

وی، تصریح کرد: قرآن کریم کتاب آسمانی است که از سینه پاک پیامبر گرامی اسلام برای هدایت بشریت آمده است که باید بهره گیری ارزنده ای از آن داشته باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: قرآن کریم کتاب آسمانی، نور و هدایت است که اگر عمل به قرآن کریم باشد تمام مشکلات و نارسایی های موجود را حل می کند که باید از معارف گرانقدر آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به این که قرآن را خداوند مقدم بر همه چیز آفرید و انسان را آفرید که قرآن فهم باشد، بیان داشت: متاسفانه در جامعه اسلامی هرروز که می گذرد قرآن غریب تر می شود که باید تلاش کنیم انس و ارتباطی خوب با این کتاب ارزشمند داشته باشیم.

آیت الله طبرسی با تاکید بر این که اگر قرآن نبود از خلقت انسان هم خبری نبوده است، تصریح کرد: ما نباید فقط قرآن خوان بوده بلکه باید در مقام عمل مثل قرآن گام برداشته و برنامه های زندگی خود را در مسیر بهره گیری از تعالیم این کتاب والا قرار دهیم.

وی با اشاره به این که امروز به قرآن و پیامبر به راحتی جسارت می کنند و کسانی که که خود را مهد تمدن می دانند به جسارت کنندگان پیامبرگرامی اسلام تشویقی می دهند، گفت: مقام معظم رهبری بارها سبک زندگی تاکید کردند و اگر ما بتوانیم به آیات قرآن کریم عمل کنیم زندگی ما در مسیر سعادت و رستگاری قرار می گیرد.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: هلال احمر درتمام حوادثلباس خدمت بر تن دارد و در ایام نوروز همه مشغول دید وبازدید هستند ولی این عزیزان مشغول خدمت هستند که چه خدمتی بالاتر از این فعالیت الهی و انسانی که درسایه سار قرآن وعترت عمل می شود.

وی با اشاره به مقام ارزنده آیت الله غیوری، گفت: ایشان از یاران باوفای امام راحل و مقام معظم رهبری بودند که خدمات ارزنده و شایان توجهی را در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس از خود ارائه کردند.

حجت الاسلام علی اصغری، استاد حوزه و دانشگاه، در این مراسم با بیان این که قرآن کریم کتابی ارزشمند است، گفت: باید تلاش کنیم تا بهره برداری ارزنده از معارف نورانی این کتاب ارزشمند داشته باشیم.

مدیر دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه علوم و تحقیقات آیت الله آملی، تصریح کرد: قرآن کریم مانند نهر آبی است که یک چشمه وحی تشنگان آن را سیراب می کند و باید معارف آن را در برنامه های زندگی خود قرار دهیم.

مهدی ولی پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران نیز در این مراسم، گفت: از آنجا که فلسفه وجودی تشکیل سازمان جوانان حضور موثر، فعال و متعهدانه جوانان و نوجوانان در ارائه خدمات بشر دوستانه و خیرخواهانه است.

ولی پور، ادامه داد: تلاش در زمینه مستحکم کردن پیوند جوانان و نوجوانان با قرآن و تربیت اسلامی امری مهم و ضروری است که باید تلاش کنیم تا در این راستا گام های ارزشمندی برداریم.

وی، تصریح کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با هدف ارتقای دانش و سلامت دینی، معنوی و تقویت روحیه خدمت به همنوعان و نیازمندان، نخستین جشنواره سراسری قرآن و عترت را در سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی برای اعضای داوطلب و کارکنان هلال‌احمر برگزار کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران، گفت: رشته‌های مسابقه عبارت از قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ دو جزء، پنج جزء، ده جزء و بیست جزء قرآن کریم، اذان، مفاهیم قرآنی، حفظ احادیثموضوعی، حفظ آیات موضوعی و دل نوشته ها است.

سعید نیکزاد، سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان آمل، افزود: افتخاری برای شهرستان آمل است که میزبانی اولین جشنواره قرآن و عترت جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان مازندران را بر عهده دارد.

وی، تصریح کرد: بهره گیری از فرهنگ قرآنی و تعالیم والای دینی از امور ارزنده و گرانقدری است که باید تلاش کنیم تا آن ها را در برنامه های زندگی خود به بهترین نحو ممکن اجرایی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز