خبرگزاری کار ایران

یونسی، در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان، عنوان کرد؛

ضرورت حمایت از صندوق های خرد روستایی

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۰۹۰

زنان سرپرست خانوار که در معرض آسیب ها و تهدیدات گوناگون قرار دارند باید بر اساس یک برنامه منسجم و با مشارکت کلیه نهادها از حاشیه امنیت در کار و زندگی برخوردار گردند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران، در این جلسه بیان داشت: شهرداری ها، عرصه را برای عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار فراهم کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان، با بیان این که حکومت، متولی امر مردم است و وقتی لباس خدمتگزاری مردم را به تن کردیم، موظفیم به مردم خدمت رسانی نماییم، گفت: دستگاه های متولی امور زنان سرپرست خانوار باید به گونه یی برنامه ریزی نمایند تا توانمندی لازم در زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنان در راستای مدیریت اقتصادی خانواده بوجود آید.

یونسی، تاکید کرد: شهرداری ها، عرصه را برای عرضه تولیدات برای این زنان فراهم کنند و اداره کل ارشاد اسلامی از طریق جراید و رسانه های جمعی استان، در امر فرهنگ سازی در این راستا اهتمام نماید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار و رییس کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان، با اشاره به اینکه در جامعه روستایی ایران، هر خانواده می تواند به عنوان یک واحد تولیدی قلمداد گردد، از دستگاههای اجرایی مسوول خواست تا از صندوقهای خرد روستایی در راستای تحقق اقتصاد خودکفا پشتیبانی کنند.

مریم جمشیدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، با اشاره به این که زنان روستایی به عنوان قشر تاثیرگذار در اقتصاد روستا به شمار می آیند، بیان داشت: بر اساس آمارهای کشوری، نرخ مشارکت زنان روستایی مازندران در اقتصاد روستاهای این استان، از ۱۰.۴ درصد در سال ۷۵ به بیش از ۱۲.۵ درصد در سال ۸۵ رسیده و در سال ۹۰ نیز بیش از ۱۴ درصد بوده است.

جمشیدی، از وجود ۱۰۰ هزار و ۳۴۳ زن سرپرست خانوار در استان خبر داد و گفت: زنان سرپرست خانوار که در معرض آسیب ها و تهدیدات گوناگون قرار دارند باید بر اساس یک برنامه منسجم و با مشارکت کلیه نهادها از حاشیه امنیت در کار و زندگی برخوردار گردند.

وی، بر ضرورت پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی اشاره نمود و یاد آور شد: این مهم در وهله اول مسلتزم دست یابی به آماری یکپارچه و در گام بعدی اجرایی شدن طرح توانمندسازی زنان با همراهی کلیه نهادها و دستگاههاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز