خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور:

توسعه اشتغال نیازمند سرمایه‌گذاری اورژانسی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۱۱۰

بیکاری موجب آسیب های فرهنگی و اعتقادی شده و دچار واگرایی اجتماعی می شویم.

حسین انواری درکارگروه اشتغال که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: بیکاری موجب آسیب های فرهنگی و اعتقادی شده و دچار واگرایی اجتماعی می شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال و خارج شدن از وضعیت بیکاری نیازمند سرمایه گذاری در طرح های بزرگ هستیم افزود: اگر بخش کشاورزی دارای درآمد بالایی باشد شاهد افزایش تولید خواهیم بود و باید سوبسید ها به بخش کشاورزی داده شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: یکی از راه هایی که مردم می تواند وارد صحنه شوند ایجاد اشتغال خرد و کوچک است که می تواند تامین مایحتاج زندگی کند.
انواری با اشاره به مشکل اشتغال و تشویق افراد برای خود اشتغالی اظهار داشت: متاسفانه کارافرینی در حوزه مشاغل خرد مورد تشویق قرار نمی گیرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: باید سطح آموزش مهارتی را در بین افراد و فارغ التحصیلان افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه الزام اشتغال‌های خرد، فوایدی از جمله جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر دارد، افزود: برخی از این شریان‌ها پاره شده است و نیازمند سرمایه‌گذاری اورژانسی هستیم.

انواری اظهار داشت: یکی از کارهایی که می تواند مشکل اشتغال را سریعتر حل کند این است که دانش اموزان را از دوران دبیرستان به سمت هنرستان های سوق دهیم تا بتوانیم فرصت های مهارتی را برای آنها ایجاد کنیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه امروز ۵۵۰ خانواده جشن خودکفایی در مازندران برگزار می‌کنند، گفت: اشتغال موضوع فرابخشی است و تنها بر عهده یک حوزه قرار ندارد.

وی با بیان اینکه اگر مشکل اشتغال را رفع کنیم بقیه مسائل قابل رفع است، افزود: بیکاری دانش‌آموختگان موضوع جدید و جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انواری با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی باید ارتقا یابد، افزود: از سویی افراد را روانه دانشگاه می‌کنیم و از سوی دیگر آموزش مهارتی کافی ندارند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز