خبرگزاری کار ایران

لاریجانی دریادواره سرداران و شهدای عباس آباد غرب مازندران:

مشکلات کشور متنوع و پیچیده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۱۸۵

امروز مشکلات کشور متنوع و پیچیده بوده و همه باید با مشارکت مردم برای رفع مشکلات مردم اقدام کنیم، و باید با همکاری مسئولان جلوی اختلافات را بگیریم تا این مشکلات موجب تفرقه نشود.

علی لاریجانی در مراسم یادواره سرداران و شهدای عباس آباد غرب مازندران با اشاره به اینکه افتخار می‌کنم که توفیق دیدار مردم غرب مازندران و عباس آباد نصیب بنده شده است، افزود: امیدواریم این مراسم که مزین به نام شهدا بوده مایه برکت و خیرات برای مردمان این دیار باشد.

به گزارش ایلنا، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لازم می‌دانم از نماینده مردم عباس آباد، تنکابن و رامسر قدردانی کنم که توفیق دیدار بنده در مراسم شهدا را فراهم آورده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه امروز مشکلات کشور متنوع و پیچیده بوده و همه باید با مشارکت مردم برای رفع مشکلات مردم اقدام کنیم، ابراز داشت: باید با همکاری مسئولان جلوی اختلافات را بگیریم تا این مشکلات موجب تفرقه نشود.

وی افزود: استاندار مازندران نیز باید با همکاری مسئولان استانی نسبت به رفع مشکلات مناطق استان اقدام کند.

لاریجانی با بیان اینکه همه ما مدیون رشادت‌های این شهیدان هستیم، گفت: شهدا در دوران انقلاب و دفاع مقدس با جانفشانی خود توانستند اقتدار ایران اسلامی را در جهان شکوفا سازند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس سبب عزت‌مندی ایران اسلامی در دوران‌های انقلاب شده است، افزود: نباید مسئولان در یادآوری شهدا و ارزش‌های ایثار و شهادت، فراموش‌کار شوند.

لاریجانی با بیان اینکه نباید دنیازدگی و اسیر زندگی مادی شدن، انسان را از حقیقت ارزشی آنان که همان تجلی ایثار و شهادت بوده، دور کند، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از غفلت‌های دنیایی مصون یابیم باید به قرآن و معارف دینی تمسک جوییم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نگاه غربی‌ها به توسعه از حیثمادیات بوده است، گفت: سلطه‌گران روند توسعه را در مادیات می‌بینند که این امر موجب خواب آلودگی جامعه آنها است.

وی با اشاره به اینکه آنچه که سبب بیداری یک جامعه می‌شود، حرکت‌های معنوی است و شهدای ما به واسطه برخورداری از ویژگی معنوی، جامعه ما را از غفلت دور کردند، افزود: جلسات یادواره‌های شهدا سبب رشد و تعالی انسان در حوزه ارزش‌های ایثار و شهادت می‌شود.

لاریجانی با تاکید بر مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدا، گفت: باید با مشاهده وصیت نامه شهیدان، متوجه شویم که هدف اصلی آنان از شهادت چه بوده است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم و جوانان در مراسمات شهدا، افزود: حضور آنان در این نشست‌ها دارای خروجی موثری برای جامعه خواهد بود، چرا که این حضور سبب می‌شود تا آنان راه و سیره شهدا را به صورت واقعی درک کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در یادواره‌های شهدا، آنان با اهدا جان خود را امکانات مادی را کنار گذاشتند و به آرمان‌های معنوی نائل آمدند، گفت: شهدا در بهشت برین جای داشته و رسیدن به این جایگاه برای آحاد جامعه بسیار دست نیافتنی است.

لاریجانی با اشاره به اینکه تعلق خاطر شهدا به اسلام، نخستین موضوع درج شده در متن وصیت‌نامه شهدا است، تصریح کرد: هدف شهیدان، ادامه راه سالار شهیدان و گام نهادن در راه اسلام بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوهره انقلاب ایران، اسلامی بوده و به این واسطه عده‌ای می‌خواستند به این حرکت اسلامی ضربه وارد کنند، افزود: شهدا برای دفاع از حقانیت اسلام با تمام وجود از آن دفاع کردند، چرا که راه آنان حسینی بوده و برای ما بسیار درس آموز خواهد بود.

لاریجانی با بیان اینکه روحانیت و شهدا در سال‌های طولانی از صیانت اسلام دفاع کردند، گفت: نقش این دو قشر اثرگذار جامعه در تحکیم پایه‌های انقلاب بسیار اثرگذار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دومین هدف شهدا در وصیت‌نامه شهدا، تعلق خاطر آنان به انقلاب بوده است، افزود: در دوران جنگ تحمیلی کشورهای بسیاری با صدام همدست شده و در اختیار دشمن قرار دارند.

لاریجانی با اشاره به اینکه در آن دوران کمک استکبارگران به رژیم بعثی سبب شد تا صدام به ایران ضربه بزند، گفت: نیروهای ما با جانفشانی‌های خود جلوی توطئه استکبار در کشور را گرفته و مردم با حضور خود در صحنه انقلاب، از اسلام صیانت کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مستکبران در برهه‌های مختلف به انقلاب و ارزش‌های دینی لطمه می‌زنند، افزود: دشمنان گاهی به شکل داخلی و زمانی به صورت خارجی این توطئه‌ها را علیه ایران دارند.

وی با اشاره به اینکه شهدا دغدغه انقلاب را داشته و توصیه‌ می‌کردند برای انقلاب جان خود را بدهند، ابراز داشت: انقلاب ما در شرایط گوناگون با دشمنان متعددی روبرو شده و در این شرایط باید تحلیل درستی از انقلاب و دشمنان داشته که چگونه در مقابل آنان ایستادگی کنیم.

لاریجانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران در سال‌های اخیر، گفت: از آنجایی که ایران به کشورهای مسلمان در منطقه کمک می‌کرد تا آنها تحت سیطره قدرت‌های بزرگ قرار نگیرند، بر این اساس کشورهای دیگر وحشت کرده و به این موضوع پی برده که ایران یک کشور مسئولیت شناس هستند.

وی با بیان اینکه استکبار از برخورداری ایران اسلامی از انرژی صلح آمیز هسته ای غضب‌ناک است، افزود: در مسئله هسته‌ای، ملت ایران، ۲۰ ساله تلاش کرده تا به این دانش رسیده است، بنابراین استکبار طلبکارانه و گردکشی در مقابل ایران می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ملت ایران در مقابل گردن کلفتی‌های استکبار جهانی که می‌خواهد ایران را از انرژی هسته ای محروم کند، ایستادگی می‌کند، گفت: گاهی تروریست‌ها در منطقه کمک می‌کنند تا ملت‌ها را به جان یکدیگر بیاندازند.

لاریجانی با بیان اینکه ملت‌های آزاده در برابر ظلم دیکتاتورها ایستادگی کرده تا اداره کشور را بدست بگیرند، تصریح کرد: هدف آنان از این اقدام این بوده تا جلوی حرکت مردمسالاری را بگیرند و برای اسرائیل فضای تنفسی ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه باید این افراد را بشناسیم و در مقابل آنان استقامت داشته باشیم، افزود: خدمت‌گزاری به مردم از دیگر پیام‌های شهدا است و باید با این امر استقلال سیاسی را در مردم متجلی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران با رای خود حکومت جمهوری اسلامی را تشکیل دادند، گفت: خدمت‌گزاری مسئولان، پیام دیگر شهدا به جامعه است که باید به صورت اساسی دنبال شود.

لاریجانی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل دشمنان برای داشتن اقتصادی پویا باید در جامعه به صورت یک فرهنگ درآید، گفت: مشکل اساسی کشور ما تولید است، اگر تولید نباشد تورم و بیکاری در جامعه زیاد می‌شود. منابع کشور ما کم نیست و باید در این زمینه برای افزایش تولید بهره‌گیری کرد.

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه تولیدات نفت و گاز در کشور شغل ایجاد کنیم، تصریح کرد: با رونق تولید بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبری انقلاب مقوله اقتصاد مقاومتی را در جهت حمایت از تولیدات داخلی مدنظر قرار می‌دهند، افزود: اساسی‌ترین مشکل امروز کشور نبود مدیریت برای تولیدات است.

لاریجانی با اشاره به اینکه رونق کشاورزی سبب ایجاد اشتغال برای فرزندان استان‌های شمالی کشور می‌شود، گفت: اگر چرخه تولید کشاورزی نچرخد به طور حتم شغل در کشور ایجاد نمی‌شود.

وی با تاکید بر ورود بیشتر مردم در سرمایه‌گذاری‌ها، افزود: باید از طریق مردم به کمک دولت آمده تا ثبات اقتصادی و تولید در کشور ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به موضوع کارآفرینی باید توجه جدی شود، تصریح کرد: حمایت از کارآفرینان را در مجلس دنبال می‌کنیم که رکن اصلی اقتصاد مقاومتی تولید است که باید بیشتر توجه شود.

وی از وضع چندین قانون برای رفع موانع تولید در مجلس خبر داد و گفت: صندوق توسعه ملی برای توسعه کشاورزی و صنعت در این زمینه باید ورود پیدا کند.

لاریجانی با اشاره به کم بودن منابع دولتی، تصریح کرد: شرایط باید برای سرمایه‌گذاری مردم باید فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید درک درستی از مشکلات جامعه داشته باشیم، افزود: همه مسئولان دردمندانه به مشکلات مردم توجه و مشکلات پیش روی مردم را بردارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان ملی تحت امر رهبری مصمم هستند تا موانع و مشکلات را برداشته تا تولید در کشور رونق یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز