خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران:

بالا بودن نرخ سود بانکی و تعرفه گمرکی عمده مشکلات صادرکنندگان

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۹۰۶

توسعه صادرات و ورود صحیح به بازارهای جهانی و حفظ شرایط ماندگاری در آن حاصل نمی شود مگر با ایجاد یک راهبرد مشخص و پایدار صادراتی که بصورت قانون غیر قابل تغییر درآمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، عبدالله مهاجر صبح سه‌شنبه در کارگروه رسانه پارلمان بخش خصوصی استان مازندران، با بیان اینکه  عوامل  بازدارندگی در حوزه اقتصادی مشکلاتی را ایجاد کرده است گفت:مشکلات پیشروی صادرکنندگان مختص تجار مازندران نبوده و بسیاری از این مشکلات در سطح ملی وجود دارد که دولت به دنبال رفع آن است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران افزود: توسعه صادرات و ورود صحیح به بازارهای جهانی و حفظ شرایط ماندگاری در آن حاصل نمی شود مگر با ایجاد یک راهبرد مشخص و پایدار صادراتی که بصورت قانون غیر قابل تغییر درآمده و هر کدام از دستگاههای اجرایی مرتبط با امر صادرات و همچنین اتحادیه هاو تشکلهای صادراتی و سازمانهای خدمات رسانی تجاری از قبیل بانکها ، بیمه ، حمل و نقل به وظایف خود به خوبی عمل نمایند و در جامعه نیز آمادگی فرهنگی تولید بهترین کالا برای صادرات بوجود آید .

مهاجرخاطرنشان ساخت:درشرایط فعلی پیش از صادرات کالا می بایست تجار ما به قوانین و نیاز بازار هدف آشنا شوند و صادرات را به صورت گروهی و تفاهمنامه دو جانبه با تشکل های قانونمند کشورهای هدف انجام دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران بالا بودن نرخ سود بانکی، بالا بودن تعرفه گمرکی کشورهای هدف صادراتی به دلیل نبود تفاهمنامه دو جانبه تعرفه ای و عدم برگشت سرمایه ناشی از فروش کالا به دلیل تحریم بانکی را مهمترین مشکلات پیشروی صادر کنندگان ذکرکرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز