خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان مازندران:

عدم هماهنگی بین دستگاههای ذیربط سیمای شهری را نازیبا می کند

کد خبر : ۳۳۰۹۵۷

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان مازندران گفت:دانشگاهها نقشهای پژوهشی خود را در چارچوب پژوهشی به انجام میرسانند و مدیریتها هم بصورت موازی کار انجام میدهند.

به گزارش ایلنا از قائم شهر ، سودابه مهری به مناسبت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شکاف عمیقی بین دانشگاهها و حوزه های اجرایی و  کاری وجود دارد اظهار داشت: موازی کاری بین این دو حوزه یکی از مشکلات پیش رو است.

وی افزود: دانشگاهها نقشهای پژوهشی خود را در چارچوب پژوهشی به انجام میرسانند و مدیریتها هم بصورت موازی کار انجام میدهند و چون ارتباط مناسبی بین فضاهای آکادمیک و پژوهشی نیست به نتیجه موثر دست پیدا نمی کنیم.

این عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه برنامه های اجرایی که زیرساخت مناسب ندارند موجب هدر رفت سرمایه میشود تصریح کرد: ما در ایران پژوهشهای کاربردی نداریم وباید بحث مالی را با دانشجویان بررسی کنیم  و منابع مالی مناسب را بکارگیریم.

مهری ادامه داد : در حوزه شهرسازی چالشهای استانی زیادی داریم که یکی از آنها تفکیک زمینهای حاصلخیز و  کشاورزی و ساخت و ساز است که اگر این کار را به پژوهشهای بنیادین اختصاص میدادیم نتایج بهتری حاصل میشد.

وی با بیان اینکه باید در بحث بلند مرتبه سازی اصولی در مازندران نگاه مدیریتی داشته باشیم اظهار داشت:عدم هماهنگی بین دستگاههای ذیربط موجب سیمای نازیبای شهری میشود.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: قوانین در مازندران 100 درصد اجرا نمی شود و به صورت کامل و درست از  قوانین پیروی نمی کنیم و این عامل و تداخل کار بین دستگاها عواقبی دارد از قبیل اینکه ورودی و خروجی شهرمان مشخص نیست و سیمای شهری و منطقه ایی ما فاقد هویت و فرهنگ در بحث شهرسازی است .

مهری گفت: تا زمانی که نگاههای ما به شهرسازی پراکنده باشد و مدیریت واحد ساخت و ساز  نداشته باشیم و تا زمانی که به همگرایی نرسیم  نمی توانیم به زیبایی شهر کمک کنیم.
وی اظهار داشت: میزان زیادی از سکونت گاههای ما سکونت گاههای غیر رسمی هستند که در حوالی شهرها شکل می گیرند و در زمان شکل گیری بدون پروانه و مجوز هستند اما زمانیکه بحث توسعه شهری و برنامه های جامع شهری  مورد توجه قرارمی گرد این واحدها را با بافت شهری تلفیق می کنیم یعنی بعد از چند سال واحدهای غیر رسمی در بافت رسمی قرار می گیرند و زمین هایی که الحاق به بافت باشد و یا  پنج درصد آن جزو بافت باشد جزو حریم روستا قرار می گیرد.

عضو هیأت مدیره  سازمان نظام مهندسی استان مازندران در ادامه افزود: در بلند مرتبه سازی باید ساختارهای پژوهش شهری را مورد بررسی قرار دهیم و با در نظر گرفتن زیرساختها و منطقه بندی  اقدام کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه در پایان گفت:بحث کاربری های شهری به طرحهای جامع شهری ما برمی گردد ، طرحهای تفصیلی در شهرها و طرحهای هادی در روستاها است و متولی این طرحها ، کاربری یا تغییر کاربریها به عهده شهرداری است و متاسفانه با مطالعات نامناسب در نگاه شهری ما کسی که مشاور طرح است میداند که فضای سبز در اولویت اول است اما بحث توافقات شهری یعنی کمیسیون ماده ۵ و کمیته فنی شهرداریها خیلی راحت با دریافت میزان مبلغی با تغییر کاربری موافقت میشود و این یکی دیگر از چالشهای ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز