خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر خبر داد:

پیش‌بینی کاشت کاهو در 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی قائم‌شهر

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۴۳۱

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر از پیش‌بینی کاشت کاهو در سطح 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ، فرزین فرهادی از پیش‌بینی کاشت کاهو  در سطح 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان قائم‌شهر خبر داد.

 

وی با بیان اینکه کشت کاهو به‌عنوان کشت دوم در زمین‌های شالیزاری شهرستان قائم‌شهر انجام می‌شود، افزود: کشت کاهو تا پایان آذرماه امسال در این شهرستان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان دی‌ماه امسال سطح کشت کاهو در این شهرستان به 150 هکتار افزایش یابد.

فرهادی گفت: ارقام کشت‌ شده کاهو در این شهرستان رقم محلی و پیچ بابلی است.

وی با بیان اینکه میزان پیش‌بینی عملکرد کاهو 18 تن در هکتار است، خاطرنشان کرد: با‌توجه به وضعیت جوی استان، انتظار داریم بهره‌برداران به دلیل کاهش هزینه تولید و اقتصادی شدن تولید نسبت به افزایش سطح کشت از  100 هکتار به 150 هکتار اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان محصول استحصالی از سطح کشت کاهو در این شهرستان 2 هزار و 700 تن باشد.

فرهادی با بیان اینکه این محصول از درآمد‌زایی و بازار فروش مناسبی به‌ویژه در شهرهای همجوار استان برخوردار است، افزود: اشتغالزایی ایجاد شده در کشت این محصول کمک زیادی به اقتصاد خانوار بهره‌بردار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز