خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر و ارزشهای دفاع مقدس مازندران:

ضرورت نشر معارف و جلوه های ایثاربه نسل بعد از د فاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۵۵۰

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر و ارزشهای دفاع مقدس مازندران اظهار داشت:انتقال فرهنگ دفاع و مقاومت و نشر معارف و جلوه های ایثاربه نسل بعد از هشت سال دفاع مقدس از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، سردار عبدالله ملکی در سومین جلسه هئیت امنای باغ موزه دفاع مقدس در سالن شماره یک استانداری ضمن تشریح عملکرد بنیاد حفظ و نشر و ارزشهای دفاع مقدس در حوزه فرهنگی و پیشرفت فیزیکی باغ موزه دفاع مقدس ، اظهار داشت: انتقال فرهنگ دفاع و مقاومت  و نشر معارف و جلوه های ایثاربه نسل بعد از هشت سال دفاع مقدس از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
وی افزود: مقرر گردید تا فرهنگ مقاومت و ایثار رزمندگان که در هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت بصورت کتاب در اختیار مردم استان قرار گیرد.
 
 مدیر کل بنیاد حفظ و نشر و ارزشهای دفاع مقدس مازندران ، مازندران در گذر زمان(تاریخ مردم مازندران با رویکرد دینداری و پایداری) ، نقش شهرستا ن ساری در انقلاب اسلامی ایران، فاتحان فاو، نماز باور، شارو شرر ، قنات تا قنوت را از عناوین کتاب های این نهاد نام برد.
 
ملکی ، مهر بی پایان، هفتاد متر تا رهایی، با فاتحان، علم و عمل، محور بلال، شکوفه های درخت نارنج، جنگ فرخنده، هبوط در بهشت و روایت شمشادها را از دیگر عنواین کتاب های این نهاد عنوان کرد.
 
وی از همایش 500 نفری پیشکسوتان دفاع مقدس در شهرستان آمل خبر داد و گفت: مقرر شد فرهنگسرای مشاهیر و حماسه اسلامی در ششم بهمن سال جاری در شهرستان آمل کلنگ زنی شود.
 
ملکی در ادامه از جشنواره عکسهای ماندگار در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: بیش از 1 میلیون قطعه عکس از رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس جمع آوری شد و مقرر شد تا ده هزار قطعه از عکسهای فاخر بصورت کتاب چاپ شود برای تحقق این امر مهم می طلبد تا دستگاههای اجرایی در این امر اهتمام ویژه داشته باشند.
 
وی به نقش بی بدیل زنان درهشت دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مقرر شد تا کتاب نقش زنان در دفاع مقدس به چاپ رسیده و در اختیار عموم قرار گیرد.
 
مدیر کل بنیاد حفظ و نشر و ارزشهای دفاع مقدس مازندران به برگزاری جشنواره شعر اشک انار اشاره کرد و افزود: بیش از یکهزار و 300 اثر شعر به این جشنواره ارسال شد که بیش از 300 شاعر در آن شرکت کردند ،مقرر شد از 30 اثر فاخر در این جشنواره که در دهه فجر امسال برگزار می شود تجلیل شود.
 
وی ادامه داد: ساخت موزه  در آمل و به تصویر کشیدن رشادت های مشاهیر جنگل در دستور کار این نهاد قرار دارد.
 
گفتنی است: برخی از طرح های پیشنهادی که  با حضور استانداردر این جلسه مطرح شد به تصویب رسید و مقرر شد اعتبارات سال های 94 و 95 این مرکز بصورت 100درصد تخصیص یابد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز