خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران:

بیش از سه هزار روشندل عضو کتابخانه های عمومی استان هستند

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۰۲۸

عمرانی گفت: بیش از سه هزار نفر از روشندلان در سه مرکز کتابخانه عمومی در شرق، مرکز و غرب استان مازندران، خدمات دریافت می کنند.

به گزارش ایلنا، مرتضی عمرانی در چهل و چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نوزدهمین جلسه کمیته سند نهضت مطالعه مفید در سالن شماره دو استانداری که با حضور استاندار انجام گرفت از افتتاح هفت باب کتابخانه در شهرهای نکا، میاندرود، ساری، قائمشهر، بابل ، تنکابن و رامسر در 6 ماهه اخیر خبر داد و اظهارداشت:با بهره برداری از این طرح ها تعداد کتابخانه های استان از 102 به 110 باب افزایش یافت.
 
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این کتابخانه ها زیر بنای کتابخانه های عمومی استان از 52 متر مربع با رشد 2 درصدی به 53 متر مربع مربع افزایش یافت، گفت:با تمهیدات اتخاذ شده از سوی کتابخانه های عمومی مازندران 819 قلم کالا با تجهیزات سخت افزاری مجهز شد.
 
مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران با اعلام اینکه  8 باب کتابخانه عمومی استان در 6 ماهه امسال بهسازی ، تعمیر و شاداب شد ، افزود: رفع مشکلات سرمایشی  و گرمایشی تمامی کتابخانه های استان از اهم فعالیت های این نهاد بوده است.
 
وی  از تامین و ارسال 31 هزارو 679 جلد کتاب به کتابخانه های استان خبر داد و گفت: این منابع از طریق دریافت کتاب از اداره کل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور واهدایی خیرین و منابع خریداری و تامین شده است.
 
عمرانی با بیان در شش ماهه دوم 38 هزار و 217 عضو جدید و تمدید عضویت در کتابخانه های عمومی استان صورت گرفت، گفت: علاوه بر این آمار، تعداد هفت هزارو 750 نفر نیز در عضویت رایگان کتابخانه های عمومی در هفته کتاب ثبت نام کردند.
 
وی به ارائه خدمات رایانه ای به 71 هزار و 881 نفر در بخش ویژه خدمات رایانه ای کتابخانه های عمومی استان اشاره کرد و افزود: بیش از یک میلیون و 587 هزارو 966 نفر در 6 ماهه امسال به کتابخانه های عمومی  استان مراجعه کردند.
 
عمرانی با اشاره به برنامه ریزی و برگزاری 22 نشست کتابخوان در استان ،گفت: تاکنون برای جوامع هدف، مسئولین، فرهیختگان، کتابداران، دانش آموزان و سالمندان برنامه ریزی شده که در این میان می توان به 11 نشست ویژه دانش آموزی و یک نشست ویژه سالمندان اشاره کرد.
 
وی برنامه ریزی و برگزاری مسابقات مکتوب و آنلاین کتابخوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب، جلسات قصه گویی در بخش ویژه کودک کتابخانه های عمومی، نشست های ادبی  و رونمایی از کتاب نویسندگان بومی را از ادیگر اقدامات این نهاد در 6 ماهه امسال عنوان کرد.
 
عمرانی گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران با اعتقاد و التزام به اینکه همه اقشار جامعه باید از حداقل امکانات آموزشی و فرهنگی یکسان برخوردار باشند ، ایجاد شرایط برابر و مساوی برای روشندلان استان در کنار سایر گروه های جامعه را سر لوحه کار خویش قرار داده است.
 
مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران  گفت: بخش روشدلان مرکز استان به زودی از مرکز رودکی به کتابخانه ابن شهر آشوب منتقل می شود.
 
وی با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر از روشندلان در سه مرکز کتابخانه عمومی در شرق، مرکز و غرب استان، خدمات دریافت می کنند، افزود:تاکنون مبلغ 40 میلیون تومان از محل اعتبارات انجمن کتابخانه های عمومی استان در این سه بخش هزینه شده است.
 
عمرانی به فعالیت های روشندلان در کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: کمبود منابع اطلاعاتی روشندلان، کمبود امکانات و تجهیزات تخصصی، ضرورت وجود آموزش مدون نرم افزاری و سخت افزاری، بضاعت مالی اعضا جهت حضور مداوم و مستمر در کتابخانه ها و عدم وجود سرویس ایاب و ذهاب را از مشکلات روشندلان در این حوزه عنوان کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز