خبرگزاری کار ایران

نخستین همایش کار آفرینی علم تا عمل در شرق مازندران برگزار شد

نخستین همایش کارافرینی علم تا عمل در شرق مازندران امروز با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در سالن توحید (شهرستان بهشهر ) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، رییس آموزش و پرورش شهرستان بهشهر با اشاره به تولیدی کردن مدارس هنرستان اظهار کرد: این همایش با اهداف رونق تولید، کسب وکار در هنرستان‌ها ، ترویج روحیه کارآفرینی از آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شد.

اصغری  کارآفرینی و آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها، خلاقیت  و نوآوری در کارآفرینی، فرهنگسازی و کارآفرینی، بازاریابی و کارآفرینی  را از محورهای همایش دانست و اضافه کرد: 21 مدرسه دولتی و 3 مدرسه غیردولتی کاردانش و فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان وجود دارند که 43 رشته را دارا هستند.

وی ادامه داد: 51 درصد هنرجویان در بخش صنعت کارودانش،7 درصد کشاورزی و مابقی در رشته ی خدمات مشغول هستند.

رییس آموزش و پرورش شهرستان بهشهر با اشاره به کمبودها و نواقص در مدارس هنرستان خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز جامعه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش، کارآفرینی و مهارت آموزی حائز اهمیت است چرا که یکی از دغدغه‌های اساسی خانواده‌ها، اشتغال است.

لازم به توضیح است  در پایان همایش، نمایشگاه کارآفرینی در 20 غرفه از هنرستان‌های فنی‌و حرفه‌ای و کاردانش، اداره بهزیستی، شرکت‌های برون سپاری، مرکز فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد، کمیته امداد، دانشگاه علمی کاربردی، فعالان کارآفرین و مشاغل خانگی  افتتاح  و تا یک هفته برای  بازدید عموم برقرار است.

کد خبر : ۳۳۹۹۴۹