خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران:

کاهش هزینه‌های تولید مهمترین اثر رفع تحریمهاست

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۷۵۴

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران گفت: اجرای برجام ظرفیتهای خوب و مهمی را در اقتصاد کشور ایجاد می‌کند اما بهره‌گیری از فرصتها ، نیازمند تدوین استراتژی، برنامه‌ریزی صحیح و اتخاذ سیاستهای اقتصادی مناسب است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران ، سیدمصطفی موسوی اظهار داشت : با اجرای برجام، بسیاری از صنایع شاهد تحولاتی خواهند شد و برخی نیز بیشترین رشد را تجربه خواهند کرد .

وی افزود: درحال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی، کمتر ظرفیت خود کار می‌کنندکه هزینه‌های عملیاتی آنان به شدت افزایش یافته است .

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران تصریح کرد: مهمترین کانال اثرپذیری بخش صنعت در اجرای برجام، سودآوری واحدهای تولیدی و صنعتی است که بدلیل تحریم و بالارفتن هزینه‌های مبادلاتی، بطور میانگین 20 تا 30 درصد هزینه‌های عملیاتی آنها افزایش یافته است که خود باعث کاهش سودآوری و رقابت‌پذیری در تولید شده است .

وی بیان داشت : باید توجه داشت که تأثیرات واقعی رفع تحریمها، سریع و آنی ایجاد نخواهد شد و نیاز به زمان دارد و با سیاست برنامه‌ریزی شده توسط دولت تدبیر و امید نظیر تک نرخی شدن ارز، کاهش نرخ سود بانکی و اعمال سیاستهای انبساطی، در سالهای آتی شاهد رونق بخش تولید و صنعت خواهیم بود .

موسوی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های تولید تا 30 درصد از مهمترین آثار رفع تحریمهاست.

وی ادامه داد: رفع تحریمها میتواند موجبات تحریک صنعت ، تولید و افزایش سودآوری را فراهم کند که مهمترین آنها شامل افزایش واردات مستقیم ماشین آلات با کیفیت از شرکت‌های اصلی، خرید در شرایط رقابتی با قیمت کمتر، کاهش هزینه‌های مبادله‌ای، دسترسی سریعتر به قطعات و افزایش بکارگیری ظرفیت اصلی تولید که در نهایت افزایش تولید را به دنبال خواهد داشت .

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران عنوان داشت : در شرایط پسابرجام، با پیشنهادات مناسب برای رونق و توسعه بخش صنعت و تولید باید تلاش کنیم و در شرایط کنونی باید از همه ظرفیتها برای رونق اقتصادی کشور بویژه استان مازندران که دارای ظرفیتهای مناسب در بخشهای تولید، صنعت و گردشگری است استفاده شود .

وی تأکید کرد : یکی از مزیتهای مهم اجرای برجام در کشور، کاهش هزینه‌ها در ارتباط واحدهایتولیدی با سایر کشورها به ویژه در صادرات و واردات است .

موسوی اعلام داشت : در دوران پسابرجام، با استفاده از قدرت صادرات باید واردات کالا و خدمات کاهش و صادرات و خدمات تولیدی افزایش یابد .

وی اذعان کرد: بخش عمده‌ای ازتولیدات استان به تولید صنایع غذایی بویژه فرآورده‌های لبنی است که در 9 ماه نخست ، نسبت به سال گذشته، از رشد 25 درصدی روبرو شده است .

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران تصریح کرد: صنعت لبنیات در کشور و استان به عنوان یکی از صنایع تکمیلی بوده که نقش مهمی در اشتغال و توسعه اقتصادی ایفا می‌کند .

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز