خبرگزاری کار ایران

رییس جهاد کشاورزی مازندران:

دو هزار و 150 پروژه عمرانی در بخش کشاورزی در دست اجرا است

کد خبر : ۳۴۲۹۳۱
به گزارش ایلنا، دلاور حیدرپور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دو هزار و 150 پروژه عمرانی در سالجاری در بخش کشاورزی در دست اجرا داریم، افزود: به مناسبت گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب در دهه فجر ، 65 پروژه عمرانی در حوزه های مختلف از قبیل، آب و خاک ، تامین آب ، اداوات،  تولید گل و گیاهان زینتی و... بهره برداری می شود.  
وی اظهار داشت: از این تعداد پروژه، 14 پروژه تولیدی، 47 پروژه زیربنایی است و در مجموع 554 میلیارد ریال اعتبارات و تسهیلات برای اجرای این پروژه ها هزینه و صرف شده است.
رییس جاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با اجرای این پروژه ها برای 120 نفر اشتغال جدید ایجاد و حدود سه هزار تن به میزان تولید افزوده می شود، گفت: با بهره برداری از این طرح ها، بیش از 16 هزار خانوار نیز از مزایای آن بهره مند می شوند.
 
وی  از بخش کشاورزی به عنوان اصلی ترین ظرفیت استان یاد کرد و افزود: مرغ گوشتی ، گل و گیاه زینتی ،  آبزیان و میوه از محصولات صادراتی کشاورزی استان است که مورد حمایت جدی قرار گرفته است.
 
حیدپور به تامین دانه های روغنی به عنوان یکی از نقاط آسیب پذیر جامعه تاکید کرد و افزود : وزارت جهاد کشاورزی کاهش 10 درصد کشت گندم در مازندران با هدف کشت دانه روغنی  کلزا مورد تاکید قرار داد بنابراین مقرر شد تا باکشت دانه روغنی کلزا ضریب خود اتکایی در کشور را ارتقاء دهیم.
 
وی با بیان اینکه مازندران سابقه کشت 35 هزار هکتار دانه روغنی کلزا را دارد، افزود: سطح زیر کشت این محصول اکنون به چهار هزار هکتار کاهش یافته است.
 
رییس جهاد کشاورزی مازندران در ادامه به ضرورت نظارت دقیق تر بر واردات برنج تاکید کرد و بیان داشت: بخشی از نیازهای برنج کشور با واردات تامین می شود بنابراین لازم است واردات برنج سالم با رعایت مقررات استاندارد و بهداشت صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه حدود 537 هزار هکتار از مساحت حدود 24 هزار هکتاری مازندران زیر کشت محصولات سالانه و دایمی قرار دارد، افزود: این میزان معادل هفت درصد کل سطح زیر کشت کشاورزی کشور است.
 
حیدپور به ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: مجموع احکام قلع و قمع صادر شده از سال 74 تاکنون را 14 فقره اعلام کرد.
 
وی از تشکیل و آغاز فعالیت گشت ویژه حفظ اراضی کشاورزی و منایع طبیعی در مازندران با حضور کارشناسان و ماموران انتظامی خبر داد و افزود: امسال این گروه ویژه با 15 دستگاه خودرودارای چراغ گردان در مناطق مختلف استان فعالیت می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز