خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حوزه هنری مازندران:

دومین همایش استانی نمایشنامه خوانی بر روی صحنه می رود

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۲۵۰

دلشادی از برگزاری دومین همایش استانی نمایش نامه خوانی با عنوان گفتگوهای عصرانه خبر داد و افزود: این همایش به مدت دو روز در چهارم و پنجم اسفند سالجاری در سالن آمفی تئاترشهید باغبانی حوزه هنری مازندران بر روی صحنه می رود.

به گزارش ایلنا، سینا دلشادی در جمع هنزمندان و پیشکسوتان نمایشنامه خوانی مازندران به اهمیت  هنر نمایش نامه خوانی پرداخت و اظهار داشت:  استان مازندران از ظرفیت بسیار بالایی در عرصه تئاتر برخوردار است.
 
و ی از برگزاری دومین همایش استانی نمایش نامه خوانی با عنوان گفتگوهای عصرانه خبر داد و افزود: این همایش به مدت دو روز در چهارم  و پنجم اسفند سالجاری در سالن  آمفی تئاترشهید باغبانی حوزه هنری بر روی صحنه می رود.
 
مدیر کل حوزه هنری مازندران ، افزود: این نمایش در دو نوبت صبح و عصربا شرکت ۵ نمایش وبرپایی سه کارگاه با عناوین شخصیت شناسی و تکنیک های بازیگر در برابر متن نمایشی، تمرینات بیان ،بدن و حس برای بازیگر و طراحی برای نقش همراه با نقد و بررسی  با حضور سیروس همتی از هنرمندان کشور برگزار می شود.
 
دلشادی حمایت حوزه هنری مازندران از سوژه های متعهدانه و انسانی برای خلق یک اثر فاخر نمایشی را از اهداف این حوزه عنوان و هنرمندان را تشویق به نگارش آثار نمایشی فاخر نمود و گفت: یکی از رههای آموختن ، دیدن و شنیدن در کنار هم تجربه کردن است.
 
وی در ادامه افزود: «گاهی نباید رفت» به نویسندگی و کارگردانی بهناز دوستی، «بلوط های تلخ » به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی سید امیر محمد عمرانی، «مازاشکوو» به نوسیندگی و کارگردانی شهرام حبیب الهی اقدم،«پری مهربانی » به نویسندگی حسن دولت آبادی و کارگردانی حسین باغبان، «پشت کلانتری، کوچه اول،زیر تیر چراغ برق » به نویسندگی علی اصغری و کارگردانی حمیدرضا بختوه از عناوین نمایش هایی است که در این دو روز اجرا می شود.
 
دلشادی با بیان اینکه هر چند نمایشنامه خوانی  یک اجرای نوپا در کشور محسوب می شود ،افزود: با اجرای نمایش نامه  می توان تجارب و اندوخته های خوبی را از این رهگذر  کسب نمود.
 
وی افزود: نمایش نامه خوانی در رایج ترین شکل خود خوانش متن توسط نقش خوانها بصورت نشسته بر پشت میز و شاید زمین باشد که با انتخاب یک متن قوی توسط یک گروه حرفه ای جان مایه کار را به مخاطبین منتقل می کند.
 
علی ولیزاده، ضمیر پور، حمیدرضا بختوه، بهناز دوستی،خوارزمی، یاسر محمودی،حسین باغبان، افشین رشیدی، مصطفی اژدرپور، رجبی  و محمد عمرانی در این نشست به ارائه راهکار و انتقادها و پیشنهادها پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز