خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

تاکنون 622 نفر بر اثر حوادث رانندگی در مازندران جان باختند

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۳۸۷

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ده ماهه نخست امسال، تعداد ۱۹۵ نفر از عابرتن پیاده بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در ده ماه امسال را  622 نفر اعلام کرد و گفت: 32 درصد کل تلفات حوادث رانندگی ده ماه امسال عابرین پیاده بودند.

وی 50 درصد از علت فوت عابرین را  شکستگی‌های متعدد و 40 درصد را ضربه به سر دانست و افزود: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای 50 سال با 55 درصد و کمترین سنین 11الی 20  با 6 درصد قرار دارند.

عباسی با اشاره به متاهل بودن  68 درصد از کشته شدگان، گفت: مهر با 26 و آذر ماه با 24  مورد فوتی بیشترین و شهریور با 11 مورد کمترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های ساری با 37، بابل با 35 و آمل با 17 مورد رخ داد، افزود: 69 درصد وسیله درگیر با عابرین سواری، 18 درصد وانت بار، 6 درصد کامیون، 4 درصد موتورسوار و 3 درصد سایر موارد هستند.

عباسی با اشاره به اینکه 55 درصد از محل تصادف عابران در محور برون شهری و روستایی اتفاق افتاد، درباره افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد: این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابران سالمند داشته باشند، چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی‌توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند.

وی بیان کرد: به دلیل بیماری‌های مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می‌یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می‌برد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز