خبرگزاری کار ایران

دادستان ساری خبرداد :

شعب ویژه‌ای در همه دادسراها و دادگستری‌های استان تشکیل‌شده است

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۵۰۷

دادستان ساری در نشست با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات گفت : در دستگاه قضایی به بیش از ۳۰۰ هزار استعلام پاسخ‌داده‌شده و دستگاه قضایی درزمینهٔ بازرسی تبلیغات انتخابات نیز نقش‌آفرینی کرده است.

به گزارش خبرنگارایلنا مستقر در ستاد انتخاباتی مازندران در محل استانداری، وی افزود: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و تجلی اداره مردم در تعیین سرنوشتشان است .

جعفری اظهار داشت: : با توجه به تجربه دوره‌های گذشته، مطمئین هستیم انتخابات پرشورتر از سایر انتخابات گذشته برگزار می‌شود.

دادستان ساری افزود: مردم با حضور گسترده همه مخالفان نظام را ناامید خواهند کردو نقشه‌های دشمنان را نقش بر آن خواهد کرد

حجت‌الاسلام جعفری در ادامه افزود:  امروز نیز شعب ویژه‌ای در همه دادسراها و دادگستری‌های استان تشکیل‌شده است و قضات ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی مشغول خدمت هستند.

وی تصریح کرد: مردم با حضور گسترده نقشه‌های دشمنان را نقش بر آن خواهد کرد و دستگاه قضایی نسبت به پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی جلساتی تشکیل داده است.

وی عنوان کرد: پاسخ به استعلامات داوطلبان ازجمله وظایف بوده وبیش از ۳۰۰ هزار استعلام پاسخ‌داده‌شده و دستگاه قضایی درزمینهٔ بازرسی تبلیغات انتخابات نیز نقش‌آفرینی کرده است.

دادستان ساری اضافه کرد:  درمجموع فرایند انتخابات ۱۴ پرونده در دادگستری‌های استان تشکیل‌شده است که دو فقره مربوط به جرائمی است که در فضای مجازی بوده است.

وی ادامه داد : از سه متهم در این زمینه یک متهم دستگیر و برایش قرار صادر شد.

جعفری یاد اور شد : این تخلفات شامل افترا ؛ شایعه‌پراکنی شخص علیه شخص بوده که در دست بررسی است.

وی  گفت : با توجه به حجم شرکت نامزدهای تبلیغاتی و حوزه‌های انتخاباتی، شمار پرونده‌های تشکیل‌شده بسیار کم است .

وی تصریح کرد: چنانچه شاهد بروز تخلفاتی باشیم دستگاه قضایی به وظیفه قانونی خود عمل خواهند کرد و رسیدگی قضایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز