خبرگزاری کار ایران

سفر به تاریخ در موزه ها ی مازندران /12 موزه پذیرای گردشگران

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۷۴۳

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت:این موزه ها علاوه بر بازدید گردشگران محل مناسبی برای غنی سازی اوقات خانواده ها در ایام تعطیلات است.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی مازندران دلاور بزرگ نیا افزود:غالباً زمان بازدید  از موزهها به تعطیلات نوروزی یا آخر هفته مختص می‌شود که موزه‌ها باید از این فرصت‌ها بهترین بهره را ببرند تا بازدید گردشگر ان تداوم پیدا کند.

وی افزود:بیش از 224 هزارنفر در نوروز امسال از موزه های مازندران دیدن کردند.

وی مخاطب‌شناسی و جذب آنان را وظیفه مسئولان موزه‌ها می‌داند و یادآور می‌شود: باید برای جذب و بازدید گردشگر در یک موزه برنامه‌های متنوعی را اجرا کرد.

وی اظهار داشت:فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات، نوع پوشش و بینش اجتماعی حاکم بر جامعه مازندران در اعصار گذشته، مجموعه ای از اسباب، اشیاء و لوازم زندگی، ابزار کار، لوازم کشاورزی و صنعتی، پوشاک و شیوه چینش اشیا در منازل قدیمی از جمله بخش هایی است که در موزه های مازندران به نمایش گذاشته شده اند.

12 موزه در مازندران میزبان گردشگران

معاون میراث فرهنگی مازندران اعلام کرد: 12 موزه در مازندران داریم که از این تعداد، هفت موزه زیر پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و بقیه در مدیریت بخش خصوصی است.

مهدی ایزدی اظهار کرد: موزه‌های مازندران در ایام تعطیلات نوروز از 27 اسفند سال‌جاری تا 15 فروردین‎ماه سال آینده با توجه به دستورالعمل‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بازدید گردشگران و مسافران آماده فعالیت هستند.

وی با اشاره به اماکن موزه‎ای مازندران شامل موزه مردم‌شناسی برسه دوهزار تنکابن، نیما در یوش، موزه تاریخی و شهدای آمل، موزه تاریخ شهر بابل و موزه کلبادی ساری، افزود: محوطه‌های سایت‌موزه گوهرتپه رستم‌کلا، مجموعه تاریخی عباس‌آباد بهشهر، فرح‌آباد ساری و بناهای شاخص دیگری همچون رسکت و جاجیم نیز برای بازدید گردشگران پاک‌سازی شده‎اند.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: برخی اماکن باستانی و تاریخی سخت‌گذر و قابل دسترسی دیگری نیز در مازندران برای بازدید گردشگران آماده است.

وی با بیان اینکه  گوهرتپه  سایت بین‌المللی است که پژوهش‌گران علمی و خارجی در این سایت فعالیت کردند و بازدیدکنندگان خارجی را به‌خود جلب کرده است، افزود: در سال‌جاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعتباری برای این سایت اختصاص داد که توانستیم مطالعات آن ‌را به‌روزرسانی و برای دیوارها، سر درب و سرویس‌های بهداشتی آن نیز پیمانکار انتخاب کردیم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز