خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون شوراهای اسلامی کار مازندران در گفتگو با ایلنا:

امروز تعداد اندکی از کارگران رسمی باقی مانده است

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۵۵۸

در حال حاضر مهمترین مشکل کارگران و حتی جویندگان کار امنیت شغلی است و بیش از پول و درآمد به یک دغدغه اساسی تبدیل شده است.

نایب رئیس  کانون شوراهای اسلامی کار مازندران معتقد است جوانان جویای کار پیش از آنکه به دنبال درآمد یک شغل باشند به دنبال امنیت شغلی آن هستند.

جوادفرقانی در گفتگو با ایلنا در ساری، اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل کارگران و حتی جویندگان کار امنیت شغلی است و بیش از پول و درآمد به یک دغدغه اساسی تبدیل شده است.

وی افزود: کارگری که با حقوق 700 هزار تومانی وارد کاری می‌شود اگر احساس کند که در آن شغل امنیت شغلی دارد و به مرور زمان پیشرفت می‌کند با قبول همان حقوق اندک حاضر به پذیرش کار می‌شود ولی وقتی بداند آینده کاری او تامین نیست و نمی‌تواند دورنمایی از پیشرفت متصور شود از آن استقبال نمی‌کند.

فرقانی ادامه داد: بسیاری از نیروهای کار که چندین سال در جایی کار کرده‌اند با اخراج از کار و ورود به حرفه‌ای جدید با حداقل مزد به کار گمارده می‌شوند و تمام تجربه و سابقه خود را بعضا به یک کار غیر مرتبط می‌برند لذا کسانی که شعار می‌دهند شغل در کشور زیاد است ولی نیروی کار از آن استقبال نمی‌کند دلیلش نبود امنیت شغلی است.

به اعتقاد نایب رئیس  کانون شوراهای اسلامی کار مازندران تنها شغل‌هایی که استخدام رسمی و دولتی هستند به آینده شغلی خود اطمینان دارند و در مورد کارگران و نیروهای کار قراردادی چنین چیزی وجود ندارد.

این فعال کارگری با انتقاد از شیوه اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد کارگران، گفت: امروز تعداد اندکی از کارگران رسمی باقی مانده است و عمده کسانی که به مرز 50 سالگی رسیده‌اند دستکم 22 سال سابقه کار دارند و طبعا در این سن حق اولاد می‌گیرند و افزایش حقوقی دارند لذا کارفرمایان از بازنشست شدن این دسته کارگران و جابه جایی آنها با نیروهای جدید استقبال می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز